نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: عموم اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸ 16 October 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در نشست ویدئو کنفرانس اجلاسیه مدیران و مبلغان گروه های تبلیغی با موضوع ظرفیت های تبلیغی در هفته وحدت گفت: مبلغان و روحانیون از نظر دینی و مذهبی باید همه جامعه بشری اعم از شیعه، اهل سنت، اهل کتاب و ... را مخاطب خود بدانند همانگونه که پیامبر اسلام(ص) همه جامعه بشری را مخاطب خود می دانست.
امام جمعه زاهدان افزود: مبلغان باید معارف اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و آیات شریف قرآن را به تشنگان معارف برسانند زیرا این سخنان جای خود را پیدا و دل ها را جذب می‌کند.
آیت‌الله محامی ادامه داد: پرهیز از درگیری به سود جهان اسلام است و اگر جامعه اسلامی دچار تشتت، افراط، تکفیر، خشونت و درگیری شود به اجرا شدن نقشه دشمن کمک می کند و جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی آسیب می‌بیند همان طور که امروز نیز در برخی کشورهای اسلامی این مسائل مشاهده می‌شود.
 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: باید از هر فرصتی برای تعامل با اهل سنت استفاده کنیم زیرا فرصت ها مختلف و متعدد است از جمله برخی مناسبت ها مانند ماه مبارک رمضان و هفته وحدت هر چند که تبلیغ ما نباید منحصر به این ایام و باید در طول سال به طور  مستمر ادامه دار باشد. 
این استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: محافلی مانند جلسات قرآنی، کلاس‌های درس، مباحث مشترک از حیث محتوایی از دیگر فرصت هایی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.
 وی گفت: ظرافت‌ها و حساسیت‌هایی در تعامل شیعه و اهل سنت وجود دارد که باید رعایت شود  و در بسیاری از مناطق کشور ارتباط شیعه‌ و سنی را شاهدیم که باید شناسایی، تحکیم و تقویت شود و کسانی که تحت تاثیر دیگران قرار گرفته و فریب می خورند باید به آنها پرداخته و برای آنها تربیت صحیح در نظر بگیریم.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان تبلیغ در میان اهل سنت را همراه با اقتضائاتی دانست و عنوان داشت: برای عملکرد درست باید به اقتضائات عمل کنیم که اولین آن آشنایی با مخاطب یعنی همان اهل سنت است و گاهی حوزویان ما شناخت لازم از اهل سنت را ندارند و فکر می‌کنند اگر یک گروه دچار تند روی است همه آنها مانند هم هستند که در واقع خلاف این است و عموم اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند.
 آیت‌الله محامی نکته دیگر را آشنایی با وضعیت منطقه بیان کرد و افزود: نباید توجه مردم به یک موضوع و مبلغان از موضوعی دیگر سخن بگویند که چنین چیزی تبلیغ را بی اثر یا کم اثر خواهد کرد.
 امام جمعه زاهدان به استفاده از منابع مشترک و آیات و روایات تاکید کرد و گفت: پرهیز از تلاش برای شیعه سازی و تغییر مذهب نکته مهمی است و باید مباحث را تبیین عاقلانه و عالمانه داشته باشیم و از توهین و بد گویی پرهیز کنیم زیرا تلاش برای تغییر مذهب عامل ایجاد اختلاف خواهد شد و ما باید محاسن کلام پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را به مردم منتقل و زلال معرفت اسلام ناب را به دلهای تشنه برسانید.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان خواستار پیگیری مجدانه جهت تدوین منشور تبلیغ در مناطق اهل سنت و مناطق تلفیقی شد و گفت: تدوین چنین منشوری برای جلوگیری از برخورد های سلیقه ای و افراط و تفریط بسیار مناسب است.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار