استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تمامی رسانه‌ها باید در زمینه فرهنگ‌سازی برای پوشش واکسیناسیون حداکثری اقدام کنند گفت: اگر این واکسیناسیون و پروتکل‌های بهداشتی انجام نشود موج ششم کرونا در راه خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 01 November 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا اظهارداشت: فرماندارانی که عملکرد خوبی در پوشش واکسیناسیون حوزه فعالیتشان داشتند باید الگو برای سایر شهرستان‌ ها شوند.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید توجه جدی به مساله واکسیناسیون داشته باشند زیرا برای جلوگیری از پیک ششم کرونا ضروری است افزود: ائمه جمعه و جماعات باید در زمینه تشویق عمومی به انجام واکسیناسیون فرهنگ‌سازی کنند.

استاندار سیستان وبلوچستان تصریح کرد: باید از عادی انگاری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری شود چرا که ما نمی‌خواهیم پیک ششم کرونا به وقوع بپیوند. 

وی با بیان اینکه باید از توان اتاق اصناف و اتحادیه‌ها برای افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا استفاده کرد گفت: الگوهای موفق اصناف در این زمینه را شناسایی و برای ترغیب سایر صنوف معرفی کنیم.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن ۱۶۷ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۸هزار و ۱۵۱ نفر رسید.

دکتر سیدمهدی طباطبایی افزود: با فوت چهار نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۹۰نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۶۵ بیمار حاد تنفسی و ۴۷ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار