استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی قصرقند ضروری است گفت: مسوولان خصوصا مدیران کل استانی به‌ مشکلات قصرقند رسیدگی کنند تا شاهد آبادانی این خطه از استان باشیم.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸ 22 November 2021

حسین مدرس خیابانی در بازدید از طرح‌های در دست اجرای قصرقند اظهار داشت: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی قصرقند با توجه به جمعیت ۶۰ هزار نفری این شهرستان از نیازهای ضروری برای کاهش مشکلات حوزه بهداشت و درمان و جلوگیری از سفر بیماران به سایر شهرستان‌های همجوار است.

وی با بیان اینکه مرکز درمان بستر دمبیگان فاقد پزشک است، خاطرنشان کرد: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای تامین نیروی انسانی و راه‌اندازی مرکز اقدام کند.

او تصریح کرد: قصرقند ظرفیت‌های کشاورزی و اشتغالزایی خوبی دارد و می‌توان با سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه تولید، این منطقه را به توسعه رساند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساخت پل حمیری می‌تواند هزاران نفر در چندین روستا را هنگام بارندگی نجات دهد و نباید بعد از سال‌ها شاهد قطع ارتباط مرکز دهستان با بخش ساربوک باشیم.

مدرس خیابانی ادامه داد: سیل‌بند حفاظتی شهر قصرقند در ۲ نقطه تخریب شده و به بازسازی فوری نیاز دارد.

وی بر افزایش واحد تولیدی پرورش مرغ گوشتی در قصرقند تاکید کرد و افزود: درخصوص تامین مرغ نباید شهرستان‌ها مشکل داشته باشند و بعد از سال‌ها مرغ را با هزینه حمل و قیمت گران وارد کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از پروژه اجرای خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار در حوزه سرزمینی شهرستان قصرقند نیز اظهار داشت: جانمایی ۲ شیر انتظار برای گازرسانی به شهرستان و بخش تلنگ از ضرورت‌هاست.

مدرس خیابانی همچنین از گردنه سخت‌گذر گواتکش کاجو بازدید کرد و از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایرانشهر خواست تا پایان سال‌جاری این محور را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایرانشهر نیز گفت: گردنه گواتکش کاجو موجب واژگونی خودروها و فوت چندین نفر از اهالی روستایی شده است و براساس قول پیمانکار برای اتمام کار آن تا پایان سال جاری تلاش می‌شود.

جلال‌الدین قادری گفت: آسفالت مسیر دسترسی تُلنگ به قصرقند، پل حمیری و چند پروژه راهسازی نیز پس از تامین اعتبار اجرایی و برخی از مشکلات در بحث تردد روستاییان مرتفع می‌شود.

فرماندار قصرقند نیز اظهار داشت: قصرقند در زمینه‌های مختلف به ویژه راه، بهداشت، آموزش، ورزش و طرح هادی روستایی مشکلات زیادی دارد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات ویژه شاهد آبادانی و توسعه این شهرستان باشیم.

مرتضی سایگانی از حضور استاندار سیستان و بلوچستان و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم و رسیدگی فوری آنها در تماس‌های تلفنی با مدیران کل و مسوولان مختلف قدردانی کرد و افزود: مسوولان در بازدیدهای میدانی می‌توانند مشکلات را بهتر لمس و پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار