کد خبر: ۱۰۱۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 22 December 2021

 استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم استفاده از محصولات تولیدی و خدمات موجود در استان گفت: مسئولان و مطالبه گران استان باید بر این موضوع نظارت داشته باشند.

حسین مدرس خیابانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، اظهار داشت: حمایت از تولید داخلی امری است که مقام معظم رهبری سالهاست بر آن تاکید دارند و این موضوع همچون دیگر بیانات ایشان سرشار از حکمت است زیرا موجب تقویت و حمایت از تولیدات داخلی می‌شود.

وی افزود: از همین رو استفاده از کالاها و خدمات سایر استان‌ها که نمونه آن در استان سیستان و بلوچستان تولید می‌شود در دستگاه‌های اجرایی ممنوع اعلام شده است زیرا این کار به نوعی خیانت به استان است و از این پس کلیه دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند؛ برای تأمین نیازهای دستگاه اجرایی متبوع خود ابتدا از ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی داخلی استان استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین طبق مصوبه جلسه بررسی وضعیت تأمین و توانمندسازی نیروی انسانی در صورت وجود توان داخلی هیچ دستگاهی حق ندارد طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارج از استان واگذار کند.

وی تصریح کرد: ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان یک ارزش اسلامی و ملی با بهره‌گیری از نظام آموزشی و تبلیغی امکان پذیر است که در این میان نقش رسانه‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که محصولات مصرفی که در استان سیستان و بلوچستان تولید می‌شود، از خارج استان تأمین شود، تصریح کرد: علاوه بر مسئولان مردم و مطالبه گران استان هم باید بر این موضوع نظارت داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار