کد خبر: ۱۰۳۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ 22 March 2022

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: بازرسان سلامت محیط و کار، بیش‌از ۵۰ واحد صنفی متخلف را طی چند روز اخیر به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب کردند.

دکتر خداداد شیخ زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از روزهای پایانی سال قبل تاکنون روزانه تیم‌های بازرسی بهداشت محیط بیش‌از ۶ هزار بازدید در استان از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام دادند و بیش از ۵۰ واحد صنفی متخلف را به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب کردند.
وی ادامه داد: در این بازدیدها بیش‌از ۳۰۰ واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی و بیش‌از ۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع‌آوری شد.
معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان با اشاره به این موضوع که بازرسان سلامت محیط و کار در بازرسی‌ها از دستگاه‌های سنجش پرتابل جهت صحت سلامت مواد غذایی استفاده می‌کنند، افزود: بیش‌از یک‌هزارو ۷۸۶ نمونه‌برداری توسط این دستگاه‌ها صورت گرفته و تاکنون بیش‌از سه هزار مورد کلرسنجی آب انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: هموطنان و مسافران عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق سامانه متمرکز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شماره ۱۹۰ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار