یکی از اهالی شهرستان هامون در شمال استان، با ارسال کلیپی نسبت به کیفیت افتضاح آسفالت صورت گرفته در مسیر جاده‌ای این شهرستان مرزی اعتراض نموده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶ 20 January 2023

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، یکی از اهالی شهرستان هامون در شمال استان، با ارسال کلیپی نسبت به کیفیت افتضاح آسفالت صورت گرفته در مسیر جاده‌ای این شهرستان مرزی اعتراض نموده است.

یکی از کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیرمند نیز در پاسخ به ابهامات مطرح شده در این کلیپ، گفت: متاسفانه درمورد کلیپ منتشر شده وفردی که در خصوص وضعیت آسفالت صحبت میکند اطلاعاتی از مشخصات آسفالت سرد ندارد،آسفالت سرد با استفاده از قیر محلول و یا قیر امولسیون ساخته میشود، قیر محلول از ترکیب قیر و مواد نفتی هست و امولسیون قیر و آب هست و با سایر ترکبیات،آسفالت سردی که در کارگاه ساخته می شود برای مدتها جهت استفاده در لکه گیریها و روکش آماده استفاده هست اگر قرار باشد به محض ساخت و میکس گیرش کامل داشته باشه که دیگه قابلیت استفاده ندارد.

آسفالت محور ملکی با استفاده از قیر mc ساخته شده که دارای مواد نفتی هست، و تا زمان فرار این مواد به گیرش نهایی نمیرسد، اگر در زمان اجرای آسفالت در مسیر دقت کرده باشید گریدر چندین بار آسفالت ریخته شده رو پخش و ریسه میکند، با این کار آسفالت رو هوادهی کرده تا بخشی از این مواد نفتی تبخیر شود،آسفالت سرد به مرور زمان به گیرش نهایی میرسد.

هر چند این کار هم بصورت امانی و توسط اداره کل راهداری انجام شده نه پیمانکار، که متاسفانه ایشون بدون اطلاع از این موضوع گزارش تهیه کردند و همینطور اعتبار و تخصیصی هم این محور نداشته است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
سری هم اقایان که نتقاد پذیر نیستن به معابر روستایی بزنید تا حساب کار دست تان بیاد از معابر پنج شش متری فقط اندازه دو متر وسط معابر به قول خودشان اسفالت ریختن همان ماهای اول شکسته و پودر شدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار