نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: شرایط برای راه‌اندازی صنایع خاص حوزه دفاعی در این استان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌های آن بهره گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۸ 21 May 2022

به گزارش تابناک سیستان وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: یکی از محورهای اقتدار در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس اقتدار ایمانی و اعتقاد راسخی است که مردم، رزمندگان و نیروهای مسلح ما داشته‌اند و سبب کسب پیروزی‌های متعدد شده است.

امام جمعه زاهدان افزود: در استان پهناور سیستان‌وبلوچستان با ویژگی‌های خاص از جمله شرایط جغرافیایی و هم مرزی با کشورهای همسایه نیازمند کار بیشتر روی نیروهای مسلح و زیر مجموعه‌های وزارت دفاع هستیم.

آیت‌الله محامی خواستار افزایش تلاش‌های  نیروهای عقیدتی سیاسی شد و بیان داشت: اگر تنها در عرصه سخت افزار سرمایه گذاری کنیم و در فعالیت‌های عقیدتی دچار خلا و خلل باشیم ضربه خواهیم خورد.

وی ادامه داد: سیستان‌وبلوچستان دارای شرایط خاص و موقعیت جغرافیایی مرزی است که متاسفانه کمتر از فواید آن استفاده شده و با آسیب‌هایی از جمله قاچاق کالا، ارزاق، سوخت، مواد مخدر و قاچاق انسان مواجه بوده پول‌های زیادی وارد استان می‌شود که می‌تواند عامل وسوسه شیطان بوده و زمینه انحرافات مالی و اخلاقی را فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان عنوان داشت: برای جلوگیری از این آسیب‌ها نیازمند  اقتدار ایمانی و تقویت اعتقادی نیروها هستیم و از جهت دیگر با توجه به مرزی بودن استان و خطرات احتمالی باید نیروهای نظامی ایمان راسخ و اعتقاد بالایی دارا بوده تا برای حفظ اسلام و حفاظت از کشور حاضر به تقدیم جان خود باشند.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: تقویت بصیرت نیروها از دیگر نیازهایی است که ابعاد و مصادیق مختلفی داشته و در هر دوره‌ای از انقلاب محورهای خاص خود را دنبال می کند که یکی از این بخش‌ها مربوط به وحدت و شیوه تعامل پیروان مذاهب با یکدیگر است و در سطح کشور، استان و مجموعه‌های وزارت دفاع نیازمند کار بیشتر در این جهت هستیم.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: گاهی در این جهت دچار آسیب شده و برخی افراد از بین شیعه و اهل سنت به علت برداشت‌های غلط از مسائل دینی و مذهبی دچار افراط و برخوردهای نامناسبی می‌شوند که این عدم تعامل درست باعث لطمه خوردن به وحدت امت اسلام؛ ایجاد زمینه برای سو استفاده دشمن و ایجاد درگیری خواهد شد که باید در این عرصه به تلاش و فعالیت بپردازیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از بخش‌های مهم و مورد تاکید مباحث اقتصادی است که متاسفانه وزارت دفاع در سیستان‌وبلوچستان کمتر سرمایه گذاری کرده و این موضوع را در گذشته و در جلسات با سایر مسئولان نظامی کشور نیز عنوان کرده و خواستار افزایش این سرمایه گذاری‌ها در سیستان‌وبلوچستان شدیم.

امام جمعه زاهدان افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها از جهات مختلف تاثیرگذار است از جمله تامین امنیت پایدار، کاهش مشکلات اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم استان، جلب توجه بیشتر مسئولان به استان و نیز چسبندگی مردم استان به نظام را سبب خواهد شد و از جهات مختلف سبب تحقق اهداف ترسیم شده برای وزارت دفاع از جمله ایجاد اقتدار و تامین امنیت پایدار است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در استان کاری برد_ برد از جهات مختلف برای سرمایه گذاران و مردم استان در عرصه های اقتصادی و اجتماعی است و زمینه کار فراوان و بیشتر از چیزی است که در حال حاضر انجام می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های سیستان‌وبلوچستان وجود مردم نجیب، صبور، همراه و همدل است که شاید اگر مشکلات استان در نقطه دیگری از کشور وجود داشت مردم به این اندازه همراهی نکرده و مشکلات را تحمل نمی‌کردند.

وی گفت: پیش بینی به این صورت بود که در برخی آشوب‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته سیستان‌وبلوچستان کانون بحران باشد اما با لطف الهی و همراهی مردم شرایط استان ما آرام بود و حتی در موارد از پیش طراحی شده همچون حادثه سراوان مردم همراهی نکرده و کار خاتمه یافت.

امام جمعه زاهدان افزود: با وجود مردم خوب و شایسته در سیستان‌وبلوچستان شرایط برای راه اندازی صنایع خاص حوزه دفاعی در استان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت.

آیت‌الله محامی بیان داشت: مقام معظم رهبری  به درستی سیستان‌وبلوچستان را پایتخت وحدت اسلامی دانسته و مردم و علمای استان نیز  این همدلی و برادری را همواره نشان داده‌اند که چنین چیزی خاری در چشم دشمنان شده و همواره به دنبال ایجاد آشوب هستند.

وی گفت: به عنوان مثال در جریان اخیر و عید سعید فطر ستادهای استهلال به صورت تلفیقی از شیعه و اهل سنت به نقاط مختلف استان اعزام و موفق به رویت هلال  ماه نشدند اما در عین حال برخی از اهل سنت منطقه به صورت فردی عنوان داشتند که ماه را دیده‌اند و در این بین علمای اهل سنت نیز سوال داشتند و ما عنوان کردیم بر اساس حجت شرعی و هر کس طبق مذهب خود عمل کند اما در این بین برخی به دنبال سو استفاده و ملتهب کردن فضا بودند اما در نهایت نماز عید سعید فطر با حضور پر شور مردم شیعه و اهل سنت برگزار و فتنه دشمنان را نقش بر آب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: استان نسبت به سال‌های قبل رشد بیشتری داشته اما بازهم جای رشد وجود دارد و مردم شایسته ارائه خدمات بیشتر و وضعیت بهتر معیشتی و اقتصادی هستند.

وی گفت: همراهی مردم سیستان‌وبلوچستان خوب است و اگر هر کس در هر جایگاهی بتواند همان نگاه حاکمیت را عملی سازد می‌توانیم همواره همراهی مردم را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار