کد خبر: ۱۰۶۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 30 August 2022

سخنگوی گمرک گفت: خروج اتباع ایرانی از مرزها به سمت عراق تا اطلاع ثانوی متوقف شده اما مرزهای تجاری برای تبادل کالا مانند سابق فعال هستند.

به گزارش ایرنا از گمرک، «سید روح اله لطیفی»در خصوص آخرین وضعیت تردد زوار و تبادل کالا در مرزهای ایران با عراق اظهار داشت: عبور زوار و  مسافران  به سمت عراق برای اتباع ایرانی به دلیل شرایط پیش آمده در عراق، تا عادی‌تر شدن شرایط، فعلاً متوقف شده است.

وی در خصوص  بازگشت زوار  از عراق به کشور، خاطرنشان کرد: با وجود متوقف بودن امکان خروج زوار از ایران به سمت عتبات عالیات و اماکن مقدسه در عراق اما زوار و مسافران ایرانی که قصد بازگشت به کشور را دارند محدودیتی در پذیرش هموطنان برای ورود به کشور نداریم و گمرکات مرزی با عراق  آماده پذیرش و بازگشت مسافرین از عراق  به ایران هستند.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: اتباع عراقی که در ایران حاضر هستند  هم برای بازگشت به ایران هیچ محدودیتی ندارند و می توانند از مرزها  به عراق بازگردند. 

وی در مورد مرزهای تجاری نیز گفت: فعالیت های تجاری و انتقال کالا در مرزها بدون وقفه در حال انجام است و تمام مرزهای تجاری ما با عراق فعال هستند.

به گزارش ایرنا، از روز گذشته برخی جریانات در عراق موجب اغتشاش در این کشور شده اند که در پی آن،‌انجام فعالیت های روزمره از جمله زیارت از اماکن متبرکه با مشکل مواجه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار