کد خبر: ۱۰۶۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 04 September 2022

یک مقام ارشد امنیتی روس گفت، آمریکا و متحدانش به دنبال فروپاشی روسیه هستند اما این کار شطرنج با مرگ است و روز قیامت را به دنبال خواهد داشت.

طعنه مدودف به «انگلوساکسون‌های منحرف» و «خیال فروپاشی» روسیه

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز دوشنبه گفت آمریکا و متحدانش در تلاش برای در هم شکستن روسیه هستند و درباره عواقب آن هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز»، رئیس جمهور سابق روسیه در مراسم وداع با «میخاییل گورباچف» اقدام در راستای فروپاشی روسیه را معادل «بازی شطرنج با مرگ» دانست.

مدودوف افزود، برخی در غرب قصد دارند «از درگیری نظامی در اوکراین به منظور کشیدن کشور ما به فروپاشی بهره‌برداری کنند و هر کاری انجام می‌دهند تا نهادهای کشور روسیه را فلج کرده و کنترل موثر بر کشور را از بین ببرند، همانطور که در سال ۱۹۹۱ نیز اتفاق افتاد».

 این مقام روس گفت: «این‌ها رویاهای کثیف انگلوساکسون‌های منحرف هستند که با افکاری مخفی درباره فروپاشی کشور ما به خواب می‌روند و به این فکر می‌کنند که چطور ما را تکه پاره کنند و به لقمه‌های کوچک تبدیل کنند».

او در ادامه اظهاراتش گفت:‌ «چنین تلاش‌هایی بسیار خطرناک هستند و نباید دستکم گرفته شوند. این خواب‌ها یک اصل را در نظر ندارند: فروپاشی اجباری یک قدرت اتمی همواره بازی شطرنج با مرگ است و معلوم نیست چه زمانی موقع کیش و مات و روز قیامت برای نوع بشر فرا برسد».

 مدودوف سخنانش را اینطور جمع‌بندی کرد که زرادخانه‌های اتمی روسیه «بهترین تضمین برای محافظت از روسیه کبیر است».

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار