مقتدی صدر با انتشار توییتی به زبان فارسی دیدگاه های خود درباره نحوه برگزاری مراسم اربعین را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵ 05 September 2022

 رسانه‌های عراقی گزارش دادند، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق با انتشار توئیتی به زبان فارسی دیدگاه‌های خود را درباره نحوه برگزاری مراسم اربعین که شنبه شب در توئیتی به زبان عربی تشریح کرده بود، تکرار کرد.

مقتدی صدر در این دو توئیت که مضمونشان تقریباً یکی است، با اشاره به اینکه مردم عراق به پذیرایی از زائران پایبند هستند، خطاب به مردم عراق نوشت: همه عراقی‌ها باید خویشتنداری کرده و از برخورد دوری کنند. باید با نیروهای امنیتی همکاری کنند تا سلامت زائران، میهمانان و اماکن مقدس حفظ شود. همه عراقی‌ها باید با نیروهای امنیتی همکاری کنند و شعارهای حزبی ندهند تا سلامت زائران، میهمانان و اماکن مقدس حفظ شود.

وی در ادامه به قوانین و مقررات خاص هر کشور درباره مراسم‌های زیارت پرداخت و گفت: از جمله این قوانین می‌توان به ورود رسمی، معاینه پزشکی و پایبندی به قوانین کشور [مقصد] اشاره کرد. ما نیز از همه مهمانان از جمله برادران ایرانی می‌خواهیم به این قوانین پایبند باشند.

صدر خاطرنشان کرد: میزبان باید به میهمان احترام بگذارد. مهمان هم باید به آداب مهمانی احترام بگذارد. میزبان باید همه ملزومات میهمانی از جمله خوراکی، نوشیدنی و محل اسکان را فراهم کند و ما به همه مهمانان خوشامد می‌گوئیم.

وی همچنین بر رعایت مراقبت‌های بهداشتی و نظافت در مراسم اربعین تأکید کرد و از مقامات رسمی کربلای معلی خواست که امنیت را به دست گیرند و از طریق نیروهای امنیتی کنترل اوضاع را در دست داشته باشند.

مقتدی صدر در پایان توئیت خود نوشت: همه زائران برای برادران خود در یمن، بحرین، سوریه، لیبی، لبنان، پاکستان به ویژه پس از سیل اخیر، میانمار و افغانستان که از بلایای بمب گذاری فرقه‌ای رنج می‌برند، دست به دعا بردارند و برای برادران خود در عراق نیز دعا کنند تا به فساد گسترده در کشورشان پایان دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار