کد خبر: ۱۰۶۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 18 September 2022

مریض‌هایی که در آمبولانس و پیش از رسیدن به بیمارستان سکته می‌کنند یا اختلاس‌‌گرانی که موقع کشف اختلاس سکته می‌کنند، همه و همه باعث تاسف است ولی اینکه سکته آنان را بیاندازیم گردن نیروی انتظامی، بی‌انصافی است.

اعتمادآنلاین|

قدیری ابیانه سیاستمدار اصولگرا در واکنش به ماجرای مهسا امینی، می‌گوید که سکته ایشان باعث تاسف است. اما مگر گشت ارشاد مگر چه برخوردی کرده است؟ گفته است که بفرمایید سوار ماشین شوید، به اداره پلیس بیایید و آنجا هم تاریخ داده که در کلاس اخلاق شرکت کنند تا عوارض منفی بدحجابی را بدانند؛ اینکه خیلی هم خوب است، اشکالش چیست؟ مگر اینکه یک عده‌ای آن را بهانه کنند و بگویند به طور کل گشت ارشاد نباشد که در این صورت باید بگوییم نیروی انتظامی، پلیس ترافیک، زندان، مبارزه با اختلاس و دزدی نباشد، این که منطقی نیست.

 

به گزارش انتخاب، بخش هایی از گفت و گوی قدیری ابیانه را در ادامه  می خوانید:

*سکته خانم مهسا امینی باعث تاسف است. اساتیدی که موقع تدریس سکته می‌کنند، روحانیونی که موقع وعظ سکته می‌‌کنند ، مریض‌هایی که در آمبولانس و پیش از رسیدن به بیمارستان سکته می‌کنند یا اختلاس‌‌گرانی که موقع کشف اختلاس سکته می‌کنند، همه و همه باعث تاسف است ولی اینکه سکته آنان را بیاندازیم گردن نیروی انتظامی، بی‌انصافی است.

 

*قانون می‌گوید که خانم‌ها باید حجاب را رعایت کنند. وقتی راجع به حجاب ‌شان تذکر می‌گیرند، دست‌کم رعایت کنند و مقاومت نکنند. نیروی انتظامی کار خیلی خوبی کرده و برای آنان کلاس گذاشته است تا آثار منفی حرکت خود را بدانند.

*ما کسانی را داریم که در زندان سکته می‌کنند، اعدامی‌ هایی داریم که پیش از رفتن به پای چوبه‌ دار سکته می ‌کنند، آدم‌ هایی هستند که پای نماز سکته کرده‌ا ند ، اینها را که نمی‌توانیم گردن نیروی انتظامی بیاندازیم. بگوییم چون گشت ارشاد او [مهسا امینی] را به آنجا برد، سکته کرد و اصلا پلیس را جمع کنیم.

*افرادی به دلیل جریمه شدن توسط پلیس سکته می‌کنند ، آیا باید به طور کل نیروی انتظامی را برچینیم؟ یکی از خانم‌های اقوام ما سکته زد و در آمبولانس و پیش از رسیدن به بیمارستان فوت کرد، الان باید بگوییم آمبولانس نباشد؟ خیر، این حرف‌ها معقول نیست.

*گشت ارشاد مگر چه برخوردی کرده است؟ گفته است که بفرمایید سوار ماشین شوید، به اداره پلیس بیایید و آنجا هم تاریخ داده که در کلاس اخلاق شرکت کنند تا عوارض منفی بدحجابی را بدانند؛ اینکه خیلی هم خوب است، اشکالش چیست؟ مگر اینکه یک عده‌ ای بخواهند بهانه کنند و بگویند به طور کل گشت ارشاد نباشد که در این صورت باید بگوییم نیروی انتظامی، پلیس ترافیک، زندان، مبارزه با اختلاس و دزدی نباشد، این که منطقی نیست. من معتقدم که راه جلوگیری از برخوردها این است که خانم‌ها حجاب و قوانین را رعایت کنند تا فراخوانده نشوند.

*آثار ضرب و شتم نیست و  فیلمی هم که از لحظه سکته کردن او توسط نیروی انتظامی منتشر شد نشان می‌دهد که سکته او ربطی به پلیس نداشته است. تعداد زیادی از زنان در جلسه توجیحی حضور داشتند. اگر برخورد پلیس باعث سکته شده باید بقیه هم سکته می‌کردند.

*اینها همه تبلیغات سوء است و گرنه بعضی‌ها سر کنکور هم سکته می‌‌زنند و ترس دارند، اینکه دلیل نمی‌شود که کنکور را حذف کنیم . اگر اختلاس ‌گرانی دستگیر می‌شوند و سکته می‌کنند، ما باید بگوییم که مبارزه با فساد را کنار بگذاریم؟ حتی گزارشاتی شده مبنی بر اینکه کسانی که می‌خواهند اعدام ‌ شوند، قبل از به دار آویختن سکته زده‌اند.

*برخورد نیروی انتظامی با مسئله بدحجابی یا بی‌‌حجابی برخورد خوبی است و برایشان کلاس می‌گذارند. اینکه خوب است چه اشکالی دارد؟ حالا اگر آنجا سکته نمی‌زد، ممکن بود شب در خواب سکته کند. بنابراین فقط به خاطر ترس هم نیست. یکی ممکن است ناراحتی قلبی داشته باشد؛ کمااینکه در اختلاس ‌‌گران هم داریم. حال باید بگوییم مبارزه با اختلاس‌گران را بر بیاندازیم یا آمبولانس و اورژانس را تعطیل کنیم؟.

*فیلم گشت ارشاد و این خانم فرق دارد. همچنین وقتی پلیس می‌‌گوید سوار ماشین شوید ، باید سوار شوند و مقاومت نکند. همه جای دنیا همین است و می‌گویند بفرمایید تا به اداره پلیس برویم. حالا ممکن است اشتباهی رخ داده باشد که در مرکز پلیس بررسی می‌کنند. اگر مقاومت نکنند، مشکلی پیش نمی‌آید. اصلا مقاومت در برابر پلیس، در همه جای دنیا جرم سنگینی است. 

*اگر کسی خواست برهنه به خیابان برود باید با آن برخورد شود یا نه؟ بعد بگوید این بدن من است و به شما مربوط نیست و دلم می‌خواهد برهنه بروم، معلوم است که باید با آن برخورد کرد. پس گشت ارشاد لازم هست یا نیست؟ باید با آن برخورد کرد دیگر، الان هم دارند همین کار را می‌کنند. الان آن‌هایی که معتقد به حجاب آزاد هستند، منظورشان فقط روسری است یا بیشتر از آن؟ تعیین حدود و آزادی پوشش چیست و با چه کی است؟

* اتفاقا تا آنجایی که من دیدم، گشت ارشاد سعی می‌کند خیلی محترمانه برخورد کند. اما وقتی به شخصی می‌گوید سوار ماشین گشت شود و آن شخص مقاومت می‌کند، باید با او چه برخوردی داشته باشند؟ یا وقتی به فردی تذکر رعایت حجاب می‌دهند و او به پلیس هم می‌گوید که به شما ربطی ندارد، چه باید بکنند؟ شما رسانه‌ها باید کمک کنید تا افراد بفهمند که باید قانون را رعایت کنند ، حتی اگر آن را قبول ندار ند. قرار نیست هرکسی قانونی را قبول ندارد، آن را رعایت نکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار