کد خبر: ۱۰۷۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶ 03 October 2022

بنا بر خبرهای منتشرشده در رسانه‌های رسمی ««سیدعلی موسوی»، فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان» در تیراندازی‌های روز جمعه‌ی زاهدان به شهادت رسیده است اما نام این فرد در فهرست رسمی اعلام‌شده‌ی سپاه از شهدای این نهاد در این «حادثه‌ی تروریستی» دیده نمی‌شود.

به‌گزارش انصاف نیوز، روز گذشته خبرهایی مبنی بر وقوع تیراندازی‌هایی در زاهدان منتشر شد که بر اثر آن ده‌ها نفر مجروح شده و یا جان خود را از دست دادند.

این رخداد که از سوی مسئولان سیاسی و امنیتی کشور «حادثه‌ی تروریستی» اعلام شده با واکنش مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان همراه شد.

این چهره‌ی برجسته‌ی اهل سنت در این باره گفت: «این حادثه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود چه دست‌هایی در کار بوده که این حادثه پیش بیاید».

یک منبع آگاه امنیتی درباره‌ی تیراندازی‌های روز جمعه‌ی زاهدان شب گذشته به خبرگزاری فارس گفته بود: «عبدالمجید ریگی و یاسر شه‌بخش دو عضو گروهک تجزیه‌طلب جیش الظلم امروز در زاهدان توسط نیروهای نظامی ایران کشته شدند».

اما درباره‌ی نحوه‌ی بازتاب رسانه‌ای آنچه در زاهدان رخ داد ابهام‌هایی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به خبر «شهادت فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان» اشاره کرد.

بنا بر آنچه خبرگزاری رسمی تسنیم، در ساعت ۲۰:۴۶ روز جمعه اعلام کرده است، «ساعاتی پیش جمعی‌ از عناصر معاند نظام در نزدیکی مسجد مکی زاهدان ‌تجمع و اقدام به تیراندازی ‌کردند‌ که در ‌این حادثه سیدعلی موسوی، فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید».

در خبر منتشر شده از سوی این رسانه‌ی نزدیک به نهادهای امنیتی و نظامی مشخص نیست که تیراندازی‌های مورد اشاره در این خبر که زمان آن «ساعاتی پیش» اعلام شده همان تیراندازی‌های ظهر جمعه است یا واقعه‌ای پس از آن رخ داده است؟

ابهام مهمتر در این خبر آن است که در بین اسامی «شهدای سپاه و بسیج» در تیراندازی‌های زاهدان که روز شنبه از سوی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام شده است، نامی از آقای موسوی به چشم نمی‌خورد.

بر اساس اطلاعیه‌ی منتشر شده قرارگاه قدس جنوب شرق که روز شنبه منتشر شده است، «به دنبال حادثه تروریستی روز گذشته زاهدان و درگیری‌های در پی آن، سه نفر از نیروهای سپاه و بسیج شهید و ۳۲ نفر مجروح شدند. در این درگیری‌ها سرهنگ پاسدار سیدحمیدرضا هاشمی، پاسدار محمد امین آذرشکر (نیروی خرید خدمت) و بسیجی محمدامین عارفی شهید و ۳۲ نفر از نیروهای بسیج و سپاه مجروح شدند».

بین سه اسم منتشر شده در این اطلاعیه، نام سیدحمیدرضا هاشمی روز گذشته نیز در اطلاعیه‌ای که از سوی همین قرارگاه صادر شده بود با عنوان «سردار سیدحمیدرضا هاشمی، معاون اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان» آمده بود: «ساعاتی پیش در درگیری که بین تروریست‌ها و معاندین با عوامل امنیتی و انتظامی در شهر زاهدان و در نزدیکی مسجد مکی به وجود آمد، سردار سید حمیدرضا هاشمی، معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مقابله با این تروریست‌ها مجروح شد و به شهادت رسید‌».

یکی از احتمالاتی که می‌توان برای رفع این ابهام مطرح کرد آن است که «سیدحمیدرضا هاشمی» همان «سیدعلی موسوی» باشد که در ابتدا از سوی خبرگزاری تسنیم با عنوان «فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان» معرفی شده و ساعاتی بعد قرارگاه قدس جنوب شرق کشور عنوان این فرد را «معاون اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان» اعلام کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار