حاج علی اکبری
نماینده اعزامی رهبری به سیستان و بلوچستان گفت:تمامی مشکلات مطرح شده از سوی مردم و مسوولان سیستان و بلوچستان را برای پیگیری بهتر و حل آنها تقدیم رهبرمعظم انقلاب می‌کنم تا دستورات ویژه را صادر و شاهد توسعه و آبادانی بهتر این استان باشیم.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 19 November 2022

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در جمع قشرهای مختلف مردم و مسوولان شهرهای ساحلی مکران(چابهار، زرآباد، کنارک و دشتیاری) در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار و جمعبندی و تشریح اهداف سفر هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به مشکلات مردم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب عشق و علاقه خاصی به مردم این استان دارند برای همین منظور این هیات را ویژه برای رسیدگی به مشکلات و وقایع اخیر اتفاق افتاده زاهدان و خاش فرستادند.

وی بیان کرد: رهبری برای اینکه حق کسی ضایع نشود برای رسیدگی بهتر به وضعیت جانباختگان، شهدا، خانواده آنان و پیگیری بهتر مسائل و مشکلات هیات ویژه را اعزام کردند که در مرحله نخست از خانواده جانباختگان دلجویی و رسیدگی لازم صورت گرفت و دستور داده شد که بنیاد شهید سریعا پرونده کسانی که بیگناه کشته شده اند شهید محسوب و از مزایای مادی و معنوی این نهاد بهره مند شوند.

وی ادامه داد: ما از طرف رهبر معظم انقلاب اعزام شدیم تا مطالب و مشکلات مردم را بشنویم و برای پیگیری تمامی موارد به محضر ایشان تقدیم تا تصمیمات لازم گرفته شود.

وی با بیان اینکه امانتداری می کنیم، تصریح کرد: موارد مختلف مطرح شده را به اطلاع رهبری می رسانیم تا تصمیم بگیرند و مشکلات را پیگیری و حل کنند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به این استان هیات ویژه ای اعزام کردند دلیلش این است که به مسائل اتفاق افتاده در زاهدان و خاش و ضربه به اموال عمومی و کشته و جانباختگان بهتر رسیدگی شود و اینکه در در جای جای ایران مسائل مختلف و ناامنی پیش آمده همه ناراحت هستند چون دشمن از رخنه های امنیتی سو استفاده و همیشه مشکلاتی را برای مردم و مسوولان ایجاد می کند.

حجت الاسلام علی اکبری ادامه داد: دشمن با انقلاب اسلامی مخالف است چون کشور ما در جاده پیشرفت و رشد قرار گرفته و آنها نمی خواهند موفقیت ما را ببینند و همیشه سعی در بر هم زدن امنیت و آسایش مسوولان و مردم را دارد و ما نباید فرصت برای دشمنان فراهم کنیم و تمامی راههای آسیب زدن آنها را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در وقایع اخیر با بصیرت و هوشیاری و وحدتی که نشان دادند دشمن را بار دیگر ناامید کردند، باید همه بدانند مسیر پیش رو برای انقلاب اسلامی مسیری روشن است و ما هر روز شاهد رشد و پیشرفت بیشتری هستیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: شهرستان چابهار رو به رشد است و هم بهانه هایی زیادی برای ناامنی وجود دارد ولی مردم این منطقه هوشیار و همراه نظام هستند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: در شهر زاهدان و خاش بیگناهانی کشته شدند همه اینها شهید محسوب می شود و همه اخبار وقایع به شورای عالی امنیت کشور هم رسیده و بعد از آن به تصمیماتی رسید که از جمله آن بررسی شد و تصمیم گرفته شد که یکی از تصمیمات اعزام هیات ویژه بود که امدیم در جای جای استان حضور پیدا کردیم که یک هفته هست در کنار شما مردم هستیم.

وی ادامه داد: سفر ما اتفاقات خوبی افتاد کسانی که کشته شده بودند که ما شهید محسوب شوند و مقدمات این کار فراهم می‌شود در فهرست شهدا قرار گرفته و در فهرست بنیادشهید ثبت می شوند.

افراد زیادی از بازداشت شدگان هم آزاد شدند و کسانی که جراحات سنگین داشتند هم رسیدگی و حمایت لازم شده و جبران و جانباز محسوب می شوند.

وی افزود: همچنین تدابیری برای بازداشت شدگان هم اندیشیده شده است و تعدادی ازاد شدند و بقیه هم مورد محبت قرار می گیرند کسانی که جرائم سنگینی دارند قطعا برخورد خواهد شد.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: استفاده از نخبگان اهل سنت در سمت و پستهای مختلف اداری حق مردم است و این مطالبه به حقی هست که افراد بومی در پست های مختلف بکارگیری و از خدمات آنها نظام اسلامی بهره مند شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار