استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آموزش دانشگاه ها باید مهارت محور باشد و صنعت نیز از پشتوانه علمی دانشگاه ها برخوردار شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱ 04 March 2023

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خطاب به مدیران و اساتید این دانشگاه افزود: شما اساتید دانشگاه باید وضعیت آینده روشن استان را برای جامعه به تصویر بکشید.

وی گفت: سیستان و بلوچستان؛ استانی ثروتمند بوده و نباید به آن القاء محرومیت کنیم چرا که این القای نادرست در ذهن همه کودکان ما نیز تاثیر گذاشته است.

وی تاکید کرد: این القای محرومیت؛ باعث زمین گیرشدن و عدم پیشرفت و توسعه استان می شود بنابراین باید از ظرفیت های این منطقه در جهت توسعه همه جانبه استفاده کرد.

کرمی با اشاره به ظرفیت مرز در سیستان و بلوچستان اذعان کرد: باید زیرساخت ها در مرز و بازارچه های خرده فروشی تقویت شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ظرفیت های فراوانی در حوزه کشاورزی داریم که در دنیا نظیری ندارد و در این راستا تاکنون دو میلیون نهال موز به این استان وارد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص ظرفیت استان در حوزه معادن نیز گفت: به هیچ کس اجازه خام‌فروشی نخواهیم داد و بهره برداری از معدن باید با ایجاد صنایع تبدیلی صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خداوند به کار و تلاش و کوشش پاداش می دهد لذا طرح ها و پروژه هایی که در مرحله مطالعاتی و پژوهشی دارید را به میدان بیاورید.

کرمی تصریح کرد: اساتید دانشگاهها باید با استفاده از علم و تخصصی که دارند، شرکت های دانش بنیان را هدایت و تقویت کنند و برای توانمندسازی و رشد علمی و مهارتی دانشجویان وقت بگذارند.

کرمی تاکید کرد: از دانشگاهها انتظار می رود در حوزه توسعه و تغییر فضای شهرها هم فعال باشند فضای موجود شهری استان باید تغییر کند.

وی در پایان با بیان اینکه اقتصاد دولتی موفق نیست، ادامه داد: باید مردم وارد اقتصاد شوند و با مردمی کردن این حوزه شاهد توسعه روز افزون شاخص های مثبت اقتصادی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار