کد خبر: ۱۰۹۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶ 04 March 2023

پذیرفته شدگان اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی لازم است چهار نکته کلیدی برای پذیرش نهایی در این آزمون را بدانند.

به گزارش ایسنا، نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ سه‌شنبه شب به صورت کارنامه حاوی نمرات خام بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

بر این اساس پذیرفته شدگان اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی لازم است چهار نکته اساسی در خصوص این آزمون را بدانند.

۱- نتیجه علمی داوطلبانی که در این آزمون شرکت نموده و قصد شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (تیرماه سال ۱۴۰۲) با همان گروه آزمایشی قبلی را دارند، با نمره کل آزمون و سوابق تحصیلی و اعمال سهمیه به صورت کارنامه حاوی رتبه و... در مردادماه به داوطلبان اعلام خواهد شد و داوطلبان باید براساس کارنامه مذکور نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

۲- نتیجه علمی داوطلبانی که در این آزمون شرکت نموده و در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (تیرماه سال ۱۴۰۲) با گروه آزمایشی متفاوت شرکت کنند، در بازه زمانی اعلامی و مطابق با انتخاب یک گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) و یک یا دو گروه علاقمندی (هنر و زبان های خارجی)، با اعمال نمره کل آزمون گروه مورد نظر و نمره کل سوابق تحصیلی و اعمال سهمیه، کارنامه حاوی رتبه و ... در مردادماه به داوطلبان اعلام خواهد شد و با توجه به این کارنامه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

۳- داوطلبانی هم که صرفاً در همین مرحله از آزمون (نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲) شرکت نموده‌اند، با نمره کل آزمون این مرحله (دی‌ماه سال ۱۴۰۱) و سوابق تحصیلی و اعمال سهمیه به صورت کارنامه حاوی رتبه و... که در مردادماه به آنها اعلام خواهد شد، می‌بایست براساس کارنامه مذکور نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

۴-در خصوص رشته هایی که دارای آزمون عملی می باشند در زمان پرینت کارت آزمون نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۲) اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مجموعاً ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ داوطلب در نوبت اول کنکور 1402 ثبت نام کردند و این آزمون در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری برگزار شد و بر اساس آمار، ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد داوطلبان را مردان تشکیل دادند.

در نوبت اول کنکور 1402، گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷  داوطلب، بیشترین تعداد داوطلب  شرکت‌کننده را داشت. سپس گروه علوم انسانی با ۳۰۹ هزار داوطلب قرار داشت، در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۰ هزار و ۹۵ داوطلب شرکت کرده‌اند، همچنین گروه هنر ۳۹ هزار داوطلب و گروه زبان نیز ۵۹ هزار داوطلب شرکت‌کننده داشت.

ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین ماه سال آینده آغاز می‌شود و تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت.

داوطلبان می توانند سئوال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org/ به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند یا در صورت لزوم می‌توانند سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار