کد خبر: ۱۰۹۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 18 March 2023

سفیر چین در تهران گفت: سیستان و بلوچستان دارای منطقه آزاد چابهار است و این منطقه می تواند با یکی از مناطق آزاد چین بیشتر ارتباط بگیرد و تعامل کاری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان، چانگ هوآ در سفر به چابهار و در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار اظهار داشت: سفر هیات‌های مختلف تجاری و اقتصادی به ایران و این استان بیشتر خواهد شد تا با فرصت های سرمایه گذاری بیشتر آشنا شوند.

سفیر چین با اشاره به برنامه های دولت های ایران و چین برای توسعه روابط و همکاری ها، خاطرنشان کرد: در زمینه های اقتصادی، سیاسی و تجاری توافقات خوبی بین دو کشور انجام شده است.

چانگ هوآ از میزبانی و همراهی مسئولان استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و گفت: ۱۳ سند همکاری بین ایران و چین امضا شده است و این سندها درخصوص سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی، گردشگری، تجاری، اقتصادی و صنعتی است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای منطقه آزاد چابهار است که این منطقه می تواند با یکی از مناطق آزاد چین بیشتر ارتباط بگیرد و تعامل کاری داشته باشند.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران ادامه داد: سرمایه گذاری چینی ها در ایران در حال انجام است و می توانند درخصوص معادن سیستان و بلوچستان هم سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر بندر چابهار بیان کرد: همکاری اقتصادی و تجاری چین با ایران بسیار خوب خواهد بود و در حوزه گردشگری هم چینی ها به ایران سفر خواهند کرد و از ظرفیت های توریستی سیستان و بلوچستان و چابهار استفاده خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار