با دانستن چند راهکار به راحتی می‌توانید به جای خرید اسپیکر از گوشی خود استفاده کنید.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰ 31 March 2023

شاید برایتان پیش آمده باشد که مثلا در طبیعت بخواهید یک موزیک با صدای بلند بشنوید و نبود بلندگو اذیتتان کرده باشد. یکی از ترفندهایی که اکثر ما اینطور مواقع به کار می‌بریم پخش کردن همزمان یک موزیک از دو یا سه گوشی است. اما یک در هزار هم شاید اتفاق نیوفتد که به صورت همزمان پخش شوند و موزیک جلو و عقب خوانده نشود. مورد بعدی هم مواقعی است که رایانه شما چه لپ‌تاپ و چه پی‌سی بلندگوی خوبی ندارند و مثلا برای پخش فیلم صدا به همه نمی‌رسد. در چنین مواقعی با یک راهکار عالی می‌توانید گوشی خود را بلندگو کرده و از صدای بلندتری استفاده کنید.

چگونه گوشی را به بلندگوی رایانه تبدیل کنیم؟

ابتدا لازم است بدانید برای اینکار نیاز به ابزار خارجی و یا یک نوع خاص از برند و سیستم عامل ندارید و هر مدل گوشی هوشمند از هر برندی به شرط اینکه اسپیکرش سالم باشد، توانایی تبدیل شدن به یک بلندگو را دارد.

برای این کار باید از نرم‌افزارهای شخص ثالث استفاده کنید. برای گوشی‌های اندرویدی می‌توانید از برنامه‌های در دسترسی مثل AudioRelay و SoundWire استفاده کنید.

اتصال بی‌سیم

نسخه اندروید SoundWire را از گوگل پلی بارگیری کرده و روی گوشی نصب کنید و از سایت‌های معتبر نسخه دسکتاپ آن را روی سیستم نصب کنید و سپس مطمئن شوید گوشی و رایانه به وای‌فای متصل هستند. حال برنامه موبایلی و سرور SoundWire را در رایانه یا لپ تاپ خود باز کنید. اگر مراحل را درست اجرا کرده باشید به سرعت بهم متصل می‌شوند، در غیر این صورت باید سرور را به صورت دستی در رایانه کپی کرده و در گوشی وارد کنید.

در نهایت روی برنامه SoundWire در تلفن ضربه بزنید تا گوشی شما به بلندگوی سیستمتان تبدیل شود.

اتصال با سیم

روش بعدی اتصال از طریق USB یا به‌اصطلاح «USB Tethering» است. در این روش برنامه  AudioRelay را روی کامپیوتر و موبایل خود نصب کنید و بعد گوشی اندرویدی خود را به وسیله کابل USB به رایانه متصل کنید. سپس در تنظیمات گوشی وارد بخش تنظیمات USB و تترینگ گوشی شده و گزینه USB Tethering را فعال کنید.

در مرحله بعدی وارد برنامه شده و حال می‌بینید که به جای نام سرور نام کامپیوتر لحاظ شده است. حال هر چیزی که در کامپیوتر پخش شود، صدایش از گوشی شنیده می‌شود.

این روش برای مواقعی که اتصال وای فای ندارید و یا اینترنت ضعیف است بسیار کاربردی است.

چگونه گوشی را به بلندگو تبدیل کنیم؟

اگر می‌خواهید بدون نیاز به لپ‌تاپ و یا سیستم فقط گوشی شما تبدیل به بلندگو شود و ویدیو و موزیک پخش شده را با صدای بلند بشنوید، باید برنامه Max volume booster را برای اندروید بارگیری کرده و پس از باز کردن برنامه گزینه Boost را بچرخانید تا بلندگوی گوشیتان تقویت شود. البته توصیه ما این است که تا آخر از این قابلیت استفاده نکنید که خدایی نکرده به اسپیکرهای گوشی آسیبی وارد نشود.

در تلفن‌های آیفون نیز به تنظیمات و بعد قابلیت دسترسی، قسمت صوتی و تصویری، بخش تسهیلات هدفون (Headphone Accommodations) بروید و گزینه «قوی» را انتخاب کنید. این قابلیت به صورت پیش فرض در آیفون وجود دارد و نیازی به برنامه شخص ثالث ندارید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار