فرمانده مرزبانی فراجا از انهدام باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق موادمخدر و کشف بیش‌از یک تن انواع موادمخدر طی ۲ عملیات جداگانه در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ 23 May 2023

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی اظهارداشت: دریابانان پایگاه دریابانی چابهار با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی دریایی دست یافتند که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و دریابانان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با تیم‌های گشت زنی دریایی و کمین‌های هدفمند و اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی سیستان و بلوچستان، موفق شدند محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را در فرصتی مناسب به وسیله یک فروند لنج وارد کشور کنند به محض مشاهده دریابانان و به علت حجم زیاد آتش آنان، زمین گیر و خود را تسلیم مأموران کردند.

وی با اشاره به توقیف یک فروند شناور، اظهارداشت: دریادلان پایگاه دریابانی چابهار در این عملیات موفق شدند چهار قاچاقچی را دستگیر و مقدار ۹۸۴ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش را کشف کنند.

سردار گودرزی همچنین به ۲ عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی زابل و زاهدان اشاره کرد و افزود: طی ۲ عملیات جداگانه دیگر پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران توانستند با اشراف اطلاعاتی، مقدار ۶۴ کیلو ۷۰۰ گرم شیشه و ۲۶ کیلوگرم تریاک را در نقطه صفر مرزی از قاچاقچیان کشف کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش‌از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار