سعید موتمنی در گفت و گو با مهر، در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: قیمت خودرو حدود یک ماه است که روند کاهشی به خود گرفته و این روند کاهشی فعلاً ادامه دار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: با توجه به اینکه طی هفته‌های گذشته نوسانات ارزی نداشتیم و عرضه خودرو نیز به نسبت خوب بود و مباحث مربوط به واردات خودروی نو و کارکرده هم مطرح شد، موجب شده که بازار خودرو روند کاهشی بگیرد.

وی ادامه داد: معاملات در بازار همچنان ضعیف است که البته بازار خودرو مدتهاست درگیر این رکود شده است.

کاهش ۹۰۰ میلیونی قیمت تیگو ۸ پرومکس

موتمنی در مورد میزان کاهش قیمت خودرو در بازار گفت: طی یک ماه گذشته ۱۲ تا ۲۰ درصد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی کاهش یافته است؛ به عنوان نمونه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که بالای ۶۰۰ میلیون تومان بود به ۵۴۰ میلیون تومان، تیبا معمولی که بالای ۴۰۰ میلیون تومان بود به ۳۴۵ میلیون تومان، هایما از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و تیگو ۸ پرومکس از ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده که حکایت از کاهش ۹۰۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو دارد.

شرط تداوم ریزش قیمت خودرو

این مقام صنفی در مورد اینکه آیا این روند کاهشی ادامه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: به طور کلی به دلیل محدودیت عرضه و انحصار، قیمت خودرو در ایران بالاست. اگر واردات انجام و عرضه هم بیشتر شود قطعاً فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار کمتر می‌شود.

وی افزود: باید توجه شود که اگرچه قیمت‌ها پایین آمده اما نسبت به کارخانه هنوز بالاست.

موتمنی تاکید کرد: اجرای مصوبه شورای رقابت باعث می‌شود که کاهش قیمت مونتاژی‌ها ادامه یابد البته به شرط اینکه عرضه زیاد شود.

در جدول زیر آخرین قیمت خودروهای داخلی آمده است.

روند کاهشی قیمت خودرو در بازار/ شرط تداوم ریزش قیمتها+ جدول