رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان بعنوان قطب سوم پتروشیمی کشور، یکی از حامیان محیط زیست منطقه و ارکان توسعه سواحل مکران است.
کد خبر: ۱۷۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ 03 February 2016
تابناک سیستان و بلوچستان: اشرفعلی حسینی سه شنبه شب در همایش روز بین المللی تالاب ها در دانشگاه آزاد اسلامی چابهار اظهار داشت: این همایش با هدف آشنایی بهتر شهروندان، خصوصا شوراهای اسلامی، دهیاران و همیاران از آلودگی های زیست محیطی با همت شرکت پتروشیمی مکران در این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی مکران حسینی ادامه داد: دوم فوریه میلادی (13 بهمن) طبق کنوانسیون جهانی رامسر روز جهانی تالاب ها نامگذاری شده است و به کوشش نهادهای مردمی و تلاشگران محیط زیست در نقاط مختلف جهان برنامه هایی در این زمینه برگزار می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: این آیین در این شهرستان با شعار 'تالاب ها برای آینده ما و معیشت پایدار' با حضور جمعی از شوراهای اسلامی، دهیاران و مدیران پتروشیمی مکران برگزار شد.
حسینی به خدمات زیست بوم تالاب در معیشت مردم محلی اشاره کرد و افزود: سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست در جهت حفظ و حمایت از تالاب ها با رویکرد مشارکت محلی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با دارا بودن هفت تالاب ثبت شده میزبان انواع گونه های منحصر بفرد گیاهی و جانوری است، افزود: تالاب لیپار و خور باهوکلات از تالاب های چابهار هستند که محل سکونت تمساح های پوزه کوتاه (گاندو) بوده و نقش بسزایی در معیشت مردم محلی دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: کارشناسان محیط زیست اجازه نمی دهند طرح های صنعتی که آلودگی زیست محیطی برای طبیعت، دریا و زمین داشته باشند، اجرا شود.
در این همایش کارشناسان و مدیران محیط زیست شرکت پتروشیمی مکران راه های مدرن حفظ محیط زندگی خصوصا تالاب ها را برای دهیاران و شوراهای اسلامی چابهار تشریح کردند و به اهمیت تعامل صنعت و مشارکت مردمی در راستای مسئولیت اجتماعی صنایع تاکید کردند.
دهیاران و شوراهای اسلامی نگرانی و سئوالات خود را در زمینه آلودگی های زیست محیطی، طرح های صنعتی در حال اجرا و شرکت پتروشیمی مکران در چابهار مطرح کردند و پاسخ لازم را از سوی کارشناسان محیط زیست و شرکت پتروشیمی دریافت کردند.
شرکت توسعه نگین مکران با اهداف احداث شهرک پتروشیمی مکران در زمینی به مساحت هزار و 200 هکتار در پیکره هشتم صنعتی صنایع سنگین منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده است.
شهرک پتروشمی مکران شامل طرح های اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، انواع پلی اتیلن، آروماتیک، MEG، MTP و کریستال ملامین است.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
محیط زیست بخش مظلوم این جامعه است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار