کد خبر: ۲۲۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 11 May 2016
به گزارش ایرنا با توسعه فناوری های نوین نیاز به سرعت بخشیدن در تمام امور وجود دارد و در واقع هدف اصلی استفاده از ابزار نوین کاهش زمان یک فعالیت و اجرای هر چه بهتر آن است، از این رو یکی از مهمترین بخش های هر کشور توجه به فناوری اطلاعات است.
ایران اسلامی یکی از کشورهایی است که در سالهای اخیر توسعه چشم گیری در زمینه فناوری اطلاعات داشته به طوری که اینک بیشتر سازمانها، ادارت و نیز افراد از سیستم های الکترونیکی تحت وب برای انجام امور خود استفاده می کنند.

**لزوم وجود سیستم یکپارچه تحت وب فارغ التحصیلی
دانشگاه های سراسر ایران اسلامی نیز از سامانه های الکترونیک و نرم افزاری برای بیشتر امور خود بهره می برند اما یکی از نواقص در این زمینه وجود برخی کاغذ بازی ها و تلف شدن زمان در هنگام فارغ التحصیلی دانشجویان است.
یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مشکلات دانشجویان پس از اتمام دروس کاغذ بازی و فرایند نسبتا طولانی مدت فارغ التحصیلی است.
امین شهرکی مقدم ادامه داد: اگر دانشجو مقیم شهری دیگری باشد سختی فرایند فارغ التحصیلی برای او دو چندان می شود.
وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی های کنونی باید برنامه های نرم افزاری خاصی برای انجام امور فارغ التحصیلی طراحی شود تا حضور دانشجو در اتاق های کارشناسان و نیز زمان انجام این امور کاهش یابد.
وی بیان کرد: دولت الکترونیک باید به صورت عملی در جامعه بکار گرفته شود.
یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای انجام امور فارغ التحصیلی در این دانشگاه باید کاغذ بازیهای زیادی انجام شود که اکثر آنها بیهوده است و برخی از کارشناسان مربوطه بدون حتی مطالعه یکبار این کاغذها آنها را امضا می کنند.
محمد آصف مهرجو اظهار داشت: با توجه به اینکه در زمان دانشجویی ساکن مشهد بودم برای انجام امور فارغ التحصیلی به یکی از دوستان خود وکالت دادم اما از آنجائیکه کپی فاکس شده وکالت مورد قبول دانشگاه نبود مجبور شدم یک هفته برای انجام کارهای لازم به زاهدان سفر و این چند روز را با پرداخت هزینه های سنگین در هتل سر کنم.
وی خاطرنشان کرد: اگر برای انجام این امور نیز برنامه های نرم افزاری اینترنتی وجود داشته باشد تمام دانشجویان می توانند در اسرع وقت و نیز بدون هیچگونه هزینه ای کارهای فارغ التحصیلی خود را انجام دهند.

**طراحی نخستین نرم افزار فارغ التحصیلی توسط جوانان زاهدانی
امین دشتی طراح سیستم جامع و یکپارچه فارغ التحصیلان به خبرنگار ایرنا گفت: تمام دانشجویان دغدغه فارغ التحصیلی را دارند و این موضوع سبب شده تا کار برای طراحی این برنامه آغاز شود.
وی با اشاره به نرم افزارهای موجود ادامه داد: گرچه برخی برنامه ها تحت عنوان سیستم نرم افزاری فارغ التحصیلی وجود دارد اما به دلیل نواقص این برنامه ها هنوز هم کاغذ بازی های زیادی در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: این برنامه به صورت دو جانبه عمل کرده و نه تنها دانشجویان امکان استفاده و درخواست از طریق آن را دارند بلکه کارشناسان و مسوولان نیز می توانند بوسیله آن درخواست و دستورات لازم را صادر کنند.
برنامه نویس این برنامه تصریح کرد: تمام نواقص در این برنامه پیش بینی و برطرف شده است.
دشتی بیان کرد: این نرم افزار قابلیت اجرا شدن در تمام دستگاه ها از جمله رایانه، تبلت و موبایل را دارد که این امر سبب تسهیل دسترسی افراد به آن می شود.
علی مرادقلی مسوول فنی این طرح نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستم نرم افزار فارغ التحصیلان تمام مراحل فارغ التحصیلی را به صورت هوشمند انجام می دهد و تاکنون هیچ دانشگاهی چنین سیستم پیشرفته ای را در کشور نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: از مزیت های این برنامه می توان به ارائه آمار دقیق از فارغ التحصیلان، دسته بندی بازه های معدلی مختلف، دسته بندی دانشجویان مشکل دار، فرایند فراغت از تحصیل تمام دانشجویان و آمار بسیار کار آمد دیگر اشاره کرد.
وی اظهار داشت: این نرم افزار همچنین قابلیت انجام تمام امور دانشجویی از ثبت نام تا فارغ التحصیلی را نیز دارد.

*طراحی این سیستم در زاهدان مشکل اصلی است
برنامه نویس سیستم یکپارچه فارغ التحصیلی گفت: گرچه این سیستم یکی از پیشرفته ترین سیستم ها محسوب می شود اما به دلیل اینکه برخی از مسوولان و کارشناسان، فارغ التحصیلان زاهدانی را قبول ندارند همکاری لازم را نیز انجام نمی دهند.
دشتی ادامه داد: شاید طراحی چنین نرم افزاری توسط طراحان تهرانی و سایر مراکز سبب جلب توجه بیشتری می شد.
وی افزود: باید در این راستا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به دلیل حمایت های مطلوب آن تشکر کرد.

**مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان حامی طرح های جدید
رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد زاهدان حامی طرح های جدید و نوین است.
امین رضا کمالیان ادامه داد: سیستم یکپارچه فارغ التحصیلی یک طرح خوب محسوب می شود که توسط جوانان بومی سیستان و بلوچستان طراحی شده است.
وی افزود: این سیستم هم اینک در مرحله آزمایشی قرار دارد و در صورت کسب موفقیت، در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: این طرح قابلیت آن را دارد که نه تنها در واحد های مختلف دانشگاه های آزاد بلکه در سراسر دانشگاه های کشور استفاده شود.
وی بیان کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد طرح های بسیار خوبی را در سیستان و بلوچستان در دست اقدام دارد.
مدیرکل اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان ستاد هماهنگی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه آزاد با راه اندازی مراکز رشد و استفاده از شرکت های دانش بنیان در راستای خصوصی سازی پیشگام بوده است.
علیرضا هیراد ادامه داد: با توجه به ویژگی های بسیار خوب موجود در سیستان و بلوچستان دانشگاه آزاد زاهدان در زمینه های مختلف آماده سرمایه گذاری است.
وی افزود: دانشگاه آزاد در طرح های مختلف از 35 تا 100 درصد آمادگی شراکت دارد.
وی تصریح کرد: هم اینک بیش از 10 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه آزاد این استان مستقر هستند.
باور دانش بومی و اعتماد به نخبگان سبب توسعه و پیشرفت هر جامعه ای می شود و بی شک اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه جهشی جز با تکیه بر دانش داخلی و همکاری دولت و مردم ممکن نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار