کد خبر: ۲۲۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 11 May 2016
به گزارش ایرنا، چند ماهی است که شهر زابل واقع در 220 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شاهد تعویض کابل های برق قدیمی خود است که این امر نوید از تابستان بدون قطعی برق می دهد.
اما این خوشی دیری نپایید و از ابتدای هفته اخیر در مناطقی که کابل ها نو نوار شده بود قطعی چند مرحله ای برق رخ داد.

**گلایه مردم محله های مختلف زابل از قطعی برق
یکی از اهالی خیابان امام خمینی(ره) زابل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: قطعی برق در این خیابان به صورت ناگهانی در ابتدایی صبح و یا اوج گرما رخ می دهد در حالیکه این موضوع از قبل به مردم اطلاع داده نمی شود.
ابوالفضل فرزانفر اظهار داشت: هر بار قطعی برق در این خیابان 40 تا 45 دقیقه طول می کشد که پس از تماس مکرر با اتفاقات برق زابل، ماموران برق در محل حاضر می شوند.
وی افزود: ماموران برق در پاسخ به دلیل قطعی مکرر برق از سراسری بودن این قطعی ها سخن می گویند در حالی که این موضوع صحت ندارد و سایر نقاط شهر برق دارند.
یکی از اهالی محله شیخ آباد زابل نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این محله بدلیل حاشیه بودن مورد بی توجه برخی از ادارات به خصوص اداره برق این شهرستان قرار گرفته زیرا در طول ایام سال برق این محل روزانه قطع می شود.
وی که خود را محمد یعقوبی معرفی کرد ادامه داد: این قطعی ها تاکنون سبب خراب شدن بسیاری از لوازم منزل مردم از جمله یخچال، پمپ آب، موتور کولر، ماشین لباس شویی و مانند آن شده است.
رسول عباسی ساکن خیابان شهید باقری جنوبی زابل نیز گفت: چند روزی است که مردم با قطع پی در پی برق در ساعات اوج گرما در منطقه سیستان دست و پنجه نرم می کنند.
وی افزود: اگر با کمبود برق مواجه هستیم چرا این کمبودها با توجه به اتصال شبکه های سراسری فقط مخصوص این منطقه است.
اظهارات ماموران برق از قطع سراسری برق و گلایه های مردم سبب شد تا خیابان های هیرمند شمالی، پاسداران، محله حسن آباد، شهیدباقری، طالقانی نیز مورد بررسی قرار گیرد که مردم این محله ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از قطعی مکرر برق و آسیب به اموالشان گله مند بودند.

**تمام قطعی های برق به مردم اعلام می شود
رییس شرکت توزیع برق زابل نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هیچگونه خاموشی ناخواسته در سطح این شهر وجود نداشته و تمام قطعی های برق از طریق صدا و سیما و رادیو شهری اعلام شده است.
خلیل عوض زاده اظهار داشت: قطعی برق در برخی از نقاط سطح شهر به دلیل اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع بوده است.
وی افزود: مردم می توانند خرابی برق خود را به صورت شبانه روزی از طریق شماره تلفن 121به مرکز اتفاقات برق زابل اطلاع دهند تا اکیپ های مستقر در کمتر از 15 دقیقه در محل حاضر شوند.
وی اظهار داشت: برای ایجاد قدرت، تعادل، تعدیل بار و پایداری شبکه های برق در چند ماه اخیر سه فیدر جدید خط 30 کیلو ولت برای شهر زابل احداث و آماده بهره برداری است.
رییس شرکت توزیع برق زابل، هامون و نیمروز ادامه داد: اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده در 18 محله با 17 هزار متر شبکه فشار متوسط و 53 هزار متر شبکه فشار ضعیف انجام شده به طوری که 29 دستگاه ترانس با هدف کاهش تلفات و بهبود ولتاژ به شبکه برق متصل شده است.
وی گفت: 233 اصله تیر برق در نقاط مختلف شهرستان های زابل، نیمروز و هامون نصب شده و 2 هزار دستگاه کلاهک معیوب در این شهرستان ها تعمیر و اصلاح شده است.
عوض زاده تاکید کرد: تمام این اقدامات برای حذف خاموشی برای تابستان سالجاری است تا بتوانیم برقی مطمئن را برای مشترکین فراهم کنیم.
وی از مشترکان خواست تا با توجه به آغاز فصل گرما مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند.

**مردم قیمت برق را لمس خواهند کرد
رییس شرکت توزیع برق زابل از اعمال تعرفه گرمسیری 2 در منطقه سیستان از ابتدایی اردیبهشت تا پایان مهر خبر داد و گفت: تعرفه گرمسیری 2 ارزان ترین تعرفه برق است و مشترکین تفاوت قیمت را در قبض های که از اردیبهشت به بعد برای آنها صادر می شوند لمس می کنند.
داستان تکراری قطع برق سالهاست در منطقه سیستان آن هم در تابستان های گرم که گاهی به بالای 50 درجه می رسد رخ می دهد و مردم صبور سیستان با بادبزن های قدیمی خودشان را از گرما نجات می دهند.
قطعی برق در چند سال اخیر خیلی کاهش پیدا کرده ولی در سالجاری این قطعی گلایه های مردم منطقه سیستان را در پی داشته است.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار