رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست تحقق منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید صادرات محور در قشم به عنوان مهمترین برنامه این سازمان نام برد.
کد خبر: ۲۳۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 18 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمید رضا مومنی در همایش بررسی مشکلات و موانع تولید و صادرات که با حضور مهدی بازارگان معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و جمعی از صنعتگران قشم در سالن مرکز بین المللی رشد برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امید با فعال سازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عزم خود را برای حل مشکلات جامعه تولید کنندگان و صادراکنندگان کشور جزم کرده است.
 
وی با اشاره به دستاوردهای مهم سیاسی برجام که بسیار چشمگیر بوده است، گفت: برای بهره مندی از مزیت های اقتصادی این اقدام ارزشمند دولت تدبیر و امید باید اندکی صبور باشیم.
 
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تولید صادرات محور، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و انتقال فناوری به سرزمین اصلی به عنوان مهمترین برنامه های مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی، نام برد و بر اهمیت توسعه گردشگری و پرورش نیروی انسانی متخصص در قشم تاکید کرد.
 
وی  یادآور شد: تفاهم نامه پرورش 20 هزار نیروی ماهر و نیمه ماهر از طریق آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور از سال گذشته در قشم شروع شده و تا کنون حدود یک هزار نیرو براساس نیاز صنایع منطقه آزاد قشم از آموزش های مختلف بهره برده اند.
 
وی با اعلام اینکه افزایش صادرات به کشورهای خارجی از مهمترین سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم است، گفت: تمام فرآیندهای مربوط به حوزه تولید و صادرات از جمله کاهش زمان ارائه خدمات از سوی این سازمان در کمترین زمان ممکن به فعالان اقتصادی ارائه می شود.
 
مومنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر هیئت 180 نفره کشور چین به منطقه آزاد قشم تا پایان هفته جاری، گفت: ایجاد بانک و بیمه خارجی از مهمترین سرفصل های شش گانه هئیت چینی در سفر به منطقه آزاد قشم می باشد.
 
وی همچنین از سفر هفته آینده مدیرعامل تمپ بانک روسیه به قشم با هدف ایجاد بانک خارجی در این منطقه به عنوان جدیت این سازمان برای حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در قشم نام برد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تهیه فهرستی از نیازهای حوزه صنعت این منطقه در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری و اعلام آن به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای حمایت از عملیات عاجل زودبازده جهت افزایش 50 درصدی سهم صادرات از قشم به خارج از کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد.
 
مومنی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که دو بار در هر ماه انجام می شود گفت: ما نیز آماده ایم هر 15 روز یک بار با صاحبان صنعت و فعالان اقتصادی قشم برای بررسی مشکلات و نیازهای آنان جلسات هم اندیشی داشته باشیم.
 
بنا به این گزارش، در این نشست صمیمی جمعی از صنعتگران نیز با تقدیر از حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت های اقتصادی و صنعتی در این منطقه مشکلات مربوط به حوزه فعالیت کاری خود را بیان داشتند.
 
کاهش زمان خدمات در ادارات گمرک و استاندارد، استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی، تامین سوخت مورد نیاز صنایع، تجدید نظر در بخشنامه ها و شیوه نامه های ابلاغی گمرک ایران با هدف تسهیل در امر صادرات از مناطق آزاد و احیای شورای همفکری صنعتگران با مسئولان دولت از مهمترین درخواست صنعتگران در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار