کد خبر: ۲۴۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 14 June 2016

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: اکنون پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای زیادی در دانشگاه فعال است که بر اساس موافقت با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، با اتمام هر پروژه، پروژه جدیدی در دانشگاه شروع شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، علیرضا بندانی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 94 توانسته رتبه دوم جذب اعتبارات دانشگاهی کشور را به خود اختصاص دهد، اظهار کرد: متوسط جذب بودجه در بین دانشگاه‌های کشور در سال 94 حدود 90 درصد بوده است، اما این دانشگاه توانسته 98 درصد از منابع بودجه خود را جذب کند. دراین‌بین دانشگاه‌های زیادی هم هستند که حتی خیلی کمتر از 90 درصد اعتبارات خود را جذب کرده‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه صرفاً به منابع مالی دولت اکتفا نکرده بلکه از توانایی خیرین نیز در توسعه استفاده کرده است بطوریکه یکی از خیرین از موسسه قلم چی، ساخت کتابخانه پردیس دانشگاه را در دو طبقه به وسعت 5 هزار مترمربع متقبل شده و کار اجرایی آن را نیز شروع کرده است.

بندانی با بیان اینکه مراحل ساخت «مجتمع آزمایشی تحقیقاتی» دانشگاه در نزدیکی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شروع‌شده، گفت: در سال گذشته 15 اتاق اساتید در دانشگاه کلنگ زنی شد که اکنون تقریباً این 15اتاق آماده بهره‌برداری است.

این مسئول اضافه کرد: در بحث حوزه معاونت دانشجویی همزمان با حضور وزیر تحقیقات و فناوری و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علومو مدیر صندوق رفاه دانشجویی در بازدیدی که از خوابگاه‌های دانشگاه صورت گرفت، طی تابستان یا تا پایان سال برنامه‌ای مفصل برای تعمیر خوابگاه‌های دانشجویی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان از تکمیل طرح پوشش اینترنت خوابگاه‌های دانشجویی تا پایان تابستان امسال خبر داد و افزود: در طول چندماهه اخیر طرح پوشش وایرلس خوابگاه‌های دانشجویی اجراشده و پیش‌بینی می‌شود که این پوشش برای بقیه خوابگاه‌های دانشگاه نیز در طول تابستان اجرایی شود.

وی در ادامه به سفر اخیر وزیر علوم به دانشگاه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در این سفرمرکزIT دانشگاه بهره‌برداری شد که با راه‌اندازی این مرکز و مرکزی دیگر، درواقع زیرساخت‌های فناوری دانشگاه به حدی رسید که می‌توان پوشش وایرلس خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها را گسترش داد.

تبدیل دانشگاه به کارگاه عمرانی بزرگ

بندانی درباره پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: پروژه دانشکده تربیت‌بدنی که در مراحل پایانی به سر می‌برد، انشالله بر اساس برنامه زمان‌بندی در تابستان امسال بهره‌برداری می‌شود.

او افزود: دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز با زیر بنایی حدود 10هزار مربع در مراحل پایانی کار قرار دارد، دو فاز این پروژه بر اساس زمان‌بندی در شهریور امسال بهره‌برداری می‌شود و فاز سوم آن‌هم که اکنون در مرحله مناقصه است، تلاش می‌شود تا آخر سال به بهره‌برداری برسد.

این مسئول احداث دانشکده هنر را از پروژه‌های عمرانی در دست‌ساخت دیگر دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: این طرح فروردین امسال به مناقصه رفت و برای اجرا به پیمانکار واگذارشده است، تلاش می‌شود تا یک سال آینده این پروژه تکمیل شود.

وی بهره‌برداری از پروژه "زورخانه امام علی(ع)" و 16 واحد مسکونی سازمانی را از اقدامات دیگر دانشگاه عنوان کرد و گفت: ساخت 32واحد مسکونی سازمانی از بهمن 93 در دانشگاه شروع شد که تاکنون هشت واحد به بهره‌برداری رسیده و هشت واحد دیگر نیز آماده بهره‌برداری است، 16واحد نیز تا اواخر تیر یا مرداد امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: مقاوم‌سازی دانشکده علوم و ریاضی با اعتبار 20 میلیارد ریال را در حال انجام است که در مرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

برگزاری 1500 برنامه مختلف علمی-فرهنگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به فعالیت‌های علمی-فرهنگی دانشگاه اشاره و عنوان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ظرف یک سال کارهای فرهنگی عظیمی انجام داده است که بر اساس گزارش عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی، سرفصل این فعالیت‌ها، اعزام گروه‌های مختلف دانشجویی به راهیان نور، اجرای اعتکاف در دانشگاه، مراسم‌های مذهبی ماه‌های محرم، رجب و شعبان و مراسم های متناسب با اعیاد مختلف است.

بندانی با بیان اینکه «جشنواره استانی شهدای دانشجو» با همکاری ناحیه بسیج دانشجویی برگزارشده است، ادامه داد: طرح ضیافت اندیشه اساتید با همکاری دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه سال گذشته انجام شد و امسال نیز بر اساس برنامه از روز دوشنبه شروع می‌شود.

وی گفت: برای نخستین بار با همکاری دانشگاه، سالن‌های دانشگاه در اختیار سازمان ارشاد قرار گرفت و جشنواره فیلم فجر در استان برگزار شد، علاوه بر این ابتدای امسال جشنواره حرکت، رویش و اقوام در دانشگاه برگزار شد که درمجموع تعداد120هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی آن استفاده کردند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: 12هزار دانشجوی روزانه و 3000 دانشجوی پردیس در دانشگاه سیستان و بلوچستان درس می‌خوانند که این دانشجویان تاکنون از 1500 برنامه متنوع علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه بهره‌مند شدند.

این مسئول بابیان اینکه در یک سال اخیر 120 جلسه و 600 مصوبه فرهنگی در دانشگاه گذرانده شده است، گفت: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بر اساس تقویم وزارت علوم، اسناد بالادستی و برنامه خود وزیر علوم در سه بازه یک‌ساله، پنج‌ساله و چشم‌انداز 10 ساله و متناسب با افق 1404برنامه‌ریزی‌شده است.

پرداخت مطالبات معوق کارکنان و افزایش 5 برابری بودجه عمرانی دانشگاه

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به پرداخت نشدن برخی مطالبات کارکنان و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: برخی از مطالبات که حتی از سال 92 نیز بوده، در یک سال اخیر پرداخت‌شده است.

بندانی افزود: در حوزه بودجه نیز توفیقات دانشگاه زیاد بوده است، برای نمونه جذب 98 درصدی بودجه که پیش‌تر اشاره شد، علاوه بر این رشد پنج برابری بودجه عمرانی دانشگاه نیز از توفیقات بی‌نظیر بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار