کد خبر: ۲۷۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 02 August 2016
سرهنگ محمد نوربخش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان چابهار با داشتن 260 هزار نفر جمعیت، 55 هزار حاشیه نشین دارد که این آمار بیشترین جمعیت حاشیه نشینی در استان است.
وی گفت: بیشتر افراد حاشیه نشین از نقاط مختلف استان و کشور برای رونق کسب و کار در چابهار ساکن شده اند.
فرمانده انتظامی چابهار افزود: بسیاری از نا امنی ها توسط معتادان به مواد مخدر و کارتن خواب های سطح این شهر انجام می شوند و آنان مجبورند هزینه مواد مصرفی را از طریق سرقت اسباب و اثاثیه منازل و اجناس مغازه و یا قتل های مسلحانه تامین کنند.
سرهنگ نور بخش ادامه داد: هزینه مصرف مواد مخدر هر فرد معتاد روزانه 100 تا 150 هزار ریال است و آنان به هر طریق ممکن باید از راههای خلاف آن را بدست آورند و این امر سبب شده تا خیلی از معتادان دست به سلاح گرم برده و سرقت مسلحانه انجام دهند.
وی بیان کرد: بیکاری یکی دیگر از عوامل ناامنی است که باید مسئولان به آن توجه جدی داشته باشند.
وی تصریح کرد: براساس بررسی های صورت گرفته هیچ یک از سرقت های مسلحانه در چابهار بصورت سازمان یافته و برنامه ریزی شده نیست و هر چند وقت یک بار اتفاق می افتد که دلایل آن فقر، بیکاری و حاشیه نشینی است.
فرمانده انتظامی چابهار تصریح کرد: دستگاههای مختلفی در برقراری امنیت دخیل هستند و همه باید در مقوله امنیت فعال باشند تا موفقیت حاصل شود.
سرهنگ نور بخش ادامه داد: خانواده ها تاثیر زیادی در کنترل و نظارت رفتار فرزندان بصورت محسوس و غیرمحسوس دارند و مسئولان به ویژه آموزش و پرورش نیز با بسترسازی و فرهنگ سازی درست می توانند تاثیر زیادی برای کاهش جرائم داشته باشند.
وی نقش رسانه ها در برقراری امنیت و آرامش جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: انعکاس درست مسائل در رسانه ها، به ویژه فضای مجازی می تواند به آرامش جامعه کمک کند.
وی با انتقاد از عملکرد برخی افراد فعال در فضای مجازی در پخش شایعات و اخبار خلاف واقع اظهار داشت: باید سعی شود به افکار عمومی اخبار درست مخابره شود تا نگرانی ها در وقوع جرائم خشن کمتر شود.
فرمانده انتظامی چابهار بیان کرد: برخی از قتل های اتفاق افتاده چند وقت اخیر در این شهرستان با انگیزه انتقام جویی، ناموسی، اخلاقی، دعوا و نزاع قبلی بوده است ولی متاسفانه در فضای مجازی و رسانه ها همگی آنان با انگیزه سرقت مسلحانه موبایل و موتور سیکلت منعکس شده است.
سرهنگ نور بخش با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در برقراری امنیت و آرامش در چابهار اظهار داشت: کشف سلاح گرم در چهار ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصد افزایش، دستگیری و طرد اتباع بیگانه 18 درصد افزایش، جرائم17 درصد کاهش، کشفیات مشروبات الکلی 200 درصد افزایش و تصادفات فوتی و جرحی 31 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: ماموران انتظامی در 24 ساعت گذشته 2 نفر را در چابهار دستگیر کردند که به 25 سرقت خشن اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی چابهار گفت: نیروی انسانی و تجهیزات کافی برای انجام وظیفه ماموران انتظامی برای برقراری امنیت، آرامش و پوشش کامل حوزه استحفاظی وجود دارد.
سرهنگ نوربخش با بیان اینکه پلیس نمی تواند برای هر نفر و یا مکان های مختلف نیرو مستقر کند، افزود: مردم در همه جا حضور دارند و باید به موقع با پلیس همکاری اطلاعاتی داشته باشند و در اسرع وقت تردد افراد مشکوک و وقوع جرائم را به پلیس 110 گزارش کنند.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار