نماینده شهرستان‌های خاش و میرجاوه در جلسه علنی مجلس:
علی کُــرد نماینده شهرستان‌های خاش و میرجاوه در سوال از وزیر نفت خواستار پاسخگویی وی به عدم اقدام عملی دولت در تعیین تکلیف پروژه گازرسانی به شهرستان‌های خاش و میرجاوه شد. سوال و تذکر به وزارت‌خانه‌های وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی خواستار حل برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود شد.
کد خبر: ۲۸۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 22 August 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علی کرد در این باره اذعان داشت که مدت ها است پروژه گازرسانی به شهرستان های خاش و میرجاوه جزء مصوبات دولت کریمه جهت اجراء بوده است، اما تا کنون بلاتکلیف مانده است و نیاز به توجه ویژه دارد.

این نماینده مجلس همچنین در تذکری به زنگنه وزیر نفت بیان داشت با توجه به تشکیل جلسه بین شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت و تعیین مسیر گازرسانی به شهرستان های خاش و بحث و تبادل نظر و ارائـه راهکارهای کارشناسی شده، عاقلانه وعملیاتی اکنون مردم شهرستان‌های خاش و میرجاوه در انتظار گازرسانی هستند و از درخواست‌ها و مطالبات به حق مردم است که از این نعمت برخوردار شوند؛ لذا دستور دهید در اسرع وقت نسبت به پروژه گازرسانی به شهرستان های مذکور اقدامات لازم را مبذول نمایند.

کلی کرد در سایر سوالات و تذکرات خود از معاون امور مجلس وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تاسیس هنرستان بهیاری درخاش با توجه به مرزی بودن این شهرستان و حل مشکلات بیکاری و نیز جلوگیری از مهاجرت مردم برای ادامه تحصیل فرزندانشان به شهرستان های همجوار و تامین نیروی بومی ماندگار درخواست پیگیری نمود.

وی همچنین از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواست در خصوص ایجاد آموزشکده کشاورزی در شهرستان خاش با توجه به داشتن پتانسیل‌هایی همچون قطب کشاورزی استان، کشت انواع محصولات گرمسیری و سرد سیری، وجود بیشترین واحدهای مرغداری و گلخانه‌ای استان در خاش باتوجه به فعالیت ۳۰ساله هنرستان کشاورزی در خاش و وجود صدها دانشجوی کشاورزی در آموزشکده‌های کشاورزی خارج از استان، باعنایت به عدم وجود آموزشکده های کشاورزی دراستان لذا نیاز مبرم به صدور مجوز آموزشکده کشاورزی در خاش از طریق دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اقدام ویژه انجام گیرد.

در ادامه این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم پرداخت بهای گندم در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برداشت و تحویل گندم به سیلوهای طرف قرارداد آن وزارتخانه از طرف کشاورزان انجام گرفته وتا کنون هیچگونه بهایی به آنها پرداخت نشده و با توجه به نیاز مبرم کشاورزان به منابع مالی ناشی از بهای محصول گندم، شایسته است دستور فرمایید در اسرع وقت بهای محصول گندم کشاورزان پرداخت گردد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
واقعا، سرنوشت گاز چابهار و اینهمه شهر و روستای سر راه چی شد؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
ایشون لطف کردن سوال کردن،ولی کی جواب میده؟
عبدالرحمان خاکسفیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
متاسفانه وزارت نفت به پروژه های سیستان وبلوچستان کاملا بی توجهی میکنه.وزیر نفت به این استان بی توجهه.اومد کلنگ زد و رفت، ولی گازکشی به جنوب استان رو ول کردن رفت پی کارش. زنگنه در هیچکدوم از بازدیدهای رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور،وزیر نفت هند،وزیر صنعت،معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط‌زیست، وزیر راه و اییییینهمه آدم بزرگ و کوچیک از بزرگترین طرح پتروشیمی کشور در چابهار حضور نیافت.یعنی حتی با رییس جمهور و معاون اول هم نیومد. وزیر نفت باید پاسخگو باشد.لطفا پیگیری بفرمایید
عبدالواحد
|
China
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
راستی کرده است.گاز بدهند زودتر برین مردوم محروم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار