مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه حفاظت از خلیج گواتر خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 06 September 2016

محسن سلیمانی روزبهانی اظهار کرد: برنامه حفاظت از خلیج گواتر واقع در مرز ایران و پاکستان در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران بیان کرد: هم اکنون در حال انجام پیگیری های لازم جهت تدوین برنامه حفاظت از خلیج گواتر هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: پس از تهیه این طرح حفاظتی در گام بعدی و به منظور حفاظت بیشتر قصد داریم با انجام مذاکرات لازم با کشور پاکستان از طریق همکاری های دو جانبه بتوانیم نسبت به حفاظت هر چه بیشتر از خلیج گواتر اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: از آنجا که بخشی از خلیج گواتر در آبهای ایران و بخش دیگر آن در آبهای پاکستان واقع شده، لذا حفاظت کامل این خلیج نیازمند همکاری دو کشور است.

سلیمانی بیان داشت: همچنین قرار است در راستای حفاظت از خلیج گواتر از همکاری های مرکز منطقه ای اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست نیز بهره مند شویم.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، به منظور حفاظت از خلیج گواتر اعتبارات ملی و بین المللی اختصاص خواهد یافت.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان ساخت: باتامین اعتبارات لازم این پروژه حفاظتی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت زیست محیطی خلیج گواتر اذعان داشت: متاسفانه طی سالهای اخیر ورود آلاینده های صنعتی به این خلیج باعث شده تا محیط زیست آن به شدت تهدید شود.

سلیمانی یادآور شد: از سوی دیگر صیادی بی رویه در آبهای خلیج گواتر توسط صیادان غیر مجاز عامل مهمی دیگری در تهدید محیط زیست این خلیج محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ذخایر زیست محیطی خلیج گواتر، جنگل های دریایی حرا محسوب می شوند که بخشی از آنها در آبهای ایران و بخشی دیگر در آبهای پاکستان قرار گرفته اند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: طی سالهای گذشته اقداماتی از سوی هر دو کشور در راستای حفاظت از جنگل های دریایی حرا صورت گرفته است که البته این اقدامات کافی نیست و باید گسترده تر شود.

به گفته وی، جنگل های دریایی حرا در خلیج گواتر در منطقه حفاظت شده دریایی گاندو واقع شده، لذا برنامه های حفاظتی از این گونه های با ارزش دریایی در این منطقه همواره مورد توجه بوده است که امید می رود با تهیه طرح حفاظتی خلیج گواتر، حفاظت از این گونه بیش از پیش صورت گیرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: لازم است با بهره گیری مشترک از امکانات مدیریتی و مالی دو کشور ایران و پاکستان نسبت به حفاظت هر چه بیشتر این خلیج اقدام کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با انجام برنامه ریزی های کامل و اجرایی کردن طرح حفاظت از خلیج گواتر با همکاری های منطقه ای و فرامنطقه ای شاهد حفاظت کامل از خلیج گواتر در آینده ای نه چندان دور باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار