وی از اضافه شدن حدود سه تا چهار منطقه آزاد خبر داد و گفت: خط مشی مناطق آزاد توسعه روابط با همان منطقه آزاد است
کد خبر: ۲۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 29 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، مهدی بازارگان دقایقی پیش در پانزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه دریای خزر اظهار کرد: هفت منطقه آزاد در کشور وجود دارد.

وی از اضافه شدن حدود سه تا چهار منطقه آزاد خبر داد و گفت: خط مشی مناطق آزاد توسعه روابط با همان منطقه آزاد است.

این مسئول از ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای حاشیه خزر خبر داد و خواستار بررسی دقیق این مسئله در اجلاس مذکور شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی نیز در اجلاس مذکور با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در افزایش تعاملات اقتصادی منطقه خزر، شرایط برای شکوفایی بیشتر اقتصاد کشورهای این منطقه فراهم است.

رضا مسرور افزایش همکاری با کشورهای حاشیه خزر را در تبدیل شدن منطقه آزاد انزلی به مرکز داد و ستد کالای راهبردی مهم دانست.

وی به فعالیت بورس کالای منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: در چند ماه اخیر 200 هزار تن کالا در بورس منطقه آزاد انزلی خرید و فروش شده است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه این همکاری‌ها با حفظ منافع مشترک تمام کشورهای عضو ادامه می‌یابد، تصریح کرد: امروز این اجلاس با توجه با تاکید رئیس جمهور مبنی بر لزوم افزایش تعامل با کشورهای منطقه، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این مسئول درباره ویژگی منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: بندر کاسپین با 22 پست اسکله و ظرفیت تبادل 15 میلیون تن کالا در منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است که پس از بهره‌برداری مزیت‌های فراوانی را ایجاد می‌کند.

مسرور منطقه آزاد انزلی را با 9 هزار و 400 هکتار وسعت دارای موقعیت‌های ممتازی برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: معافیت‌های 20 ساله مالیاتی و وجود پنجره واحد برای رسیدگی به امور ارباب رجوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن از ویژگی‌های منطقه آزاد برشمرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار