کد خبر: ۲۹۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 15 September 2016

نماینده مردم حوزه بزرگ انتخابیه خاش، میرجاوه، بخشهای کورین و نصرت آباد عملکرد سه ماهه خود را از زمان ورود به خانه ملت را بازگو کرد.

علی کرد افزود: در این مدت پیگیرهای مستمر را برای اجرای طرحهای بزرگی مانند راه آهن، گازرسانی، انتقال آب کارواندر، ارتقاء دهستان پشتکوه به بخش سرحد، جاده دسترسی به روتک و راه اندازی بازارچه مرزی روتک، راههای مواصلاتی کل مناطق حوزه و تکمیل سدها، برقرسانی و توسعه شبکه، رونق کشاورزی و محیط زیست و صنایع وابسته به آنها، اشتغال زایی، آموزش و پرورش و فرهنگ، بهداشت و درمان، صنایع دستی و روستایی، صنعت گردشگری و معادن، رونق شهرکهای صنعتی و غیره داشته است.

نماینده مردم خاش در مجلس دهم بصورت مبسوط و کامل گزارش مربوط مسائل اصلی و مشکلات عمده و چالش برانگیز که در جامعه بخصوص شهرستان خاش و بعضی از مناطق حوزه که موجب نارضایتی و نگرانی شدید مردم شده و در این مدت به طرق مختلف مردم حضوری و تلفنی و یا مکاتبه ای مطرح و یا بعضا در فضاهای مجازی به آن پرداخته شده را به بشرح ذیل شفاف و صریح ارائه داد.

وی اظهار داشت: برابر توصیه بزرگان، علما و معتمدین و دانشگاهیان و غیره در روز بعد از انتخابات که به مدیران ضعیف و کم کار یک فرجه و فرصت سه ماهه داده شود تا ضمن تغییر رویه فعلی با جبران ضعفها و کم کاری بتوانند در مسیر خدمتگذاری به خلق و تکریم ارباب رجوع همت مضاعف نمایند لیکن بررسی عملکردها و مراجعات مردم ناراضی به اینجانب معتمدان مبین این مسئله است که تعدادی از ادارات در همراهی با مردم ناکام بوده‌اند و هم اکنون همان افراد فشار و تاکید دارند که افراد و مدیران ضعیف و کم کار باید تغییر نمایند و از افراد شایسته و توانمند بومی و بعضا قوی غیر بومی و دلسوز گمارده شوند که مطمئنا این خواسته شما تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس بیان کرد: در فضاهای مجازی و در بین مردم با شایعه پراکنی گسترده یک روز اینجانب را منتسب به اصلاح طلب، یک روز اصول گرا و غیره می نمایند لذا بنده به مردم شریف اعلام می نمایم ضمن احترام کامل به تمامی احزاب قانونی موجود در کشور که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می نمایند بنده چه قبل از انتخابات که مسئولیت اعم از آموزش وپرورش و بخشداری و چه بعد از انتخابات که در خدمت شما مردم بزرگوار هستم کاملا مستقل بوده و فرم مستقل بودن را قبل از انتخابات و بعد از آن پر کرده ام و دارای شناسنامه مستقل که در پرونده گرایش سیاسی اینجانب موجود می باشد هستم.

علی کرد اضافه کرد: در مجلس جدیدی که امسال شکل گرفت سه حزب و گرایش سیاسی که به فعایت مشغولند که عبارتند از اصلاح طلب، اصول گرا و مستقل که بنده بر اساس انتخابات داخلی احزاب و گرایش سیاسی نائب رئیس مستقلین مجلس شورای اسلامی که تعداد افراد مستقل در مجلس جدید 68 نفر می باشند انتخاب شدم.

وی یادآور شد: بنابراین کسانی که بنده را روزی به یک جناح و روز بعد به جناح دیگر منتسب می نمایند بدانند خادم شما دارای شناسنامه مستقل و نیز نائب رئیس مستقلین در مجلس جدید در خانه ملت می باشم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون از 9 تغییر مسئولی که در حوزه انتخابیه اینجانب اعم از خاش و میرجاوه کورین و نصرت آباد و غیره صورت گرفته بنده هیج کدام را پیشنهاد نداده ام اما در زمان تغییر مدیران کل افرادی را که پیشنهاد می دادند بنده پس از بررسی سوابق کاریشان و با دیدگاه مثبت مخالفتی با انتصابشان ننموده ام چون هدف بنده فرد خاصی نیست فقط و فقط کار و خدمت برای مردم می باشد.

علی کرد گفت: به مردم می گویم اگر مدیری و مسئولی ضعیف و کم کار بوده و مردم از وی ناراضی باشند اگر چه اصلاح طلب باشد یا اصول گرا یا مستقل و یا سنی باشد و یا شیعه به و الله بر اساس عهدی که با شما مردم دارم تا برکناریش از پا نخواهم نشست.

وی اظهار داشت: همین جا اعلام می کنم از مجموع 12 مشاور ارشد که در برنامه ریزی مدون و همه جانبه از وجود آنها براساس ماموریتها داده شده استفاده خواهم کرد هنوز هیچکدام مکتوب و رسما انتصاب نگردیده اند به زودی انتخاب و معرفی خواهند شد اما مسایل و مشکلات و برنامه ها بصورت غیر رسمی و پراکنده از جانب همین عزیزان جمع آوری و پس از بررسی به دفتر وکیل شما بزرگواران منعکس گردیده اند.

کرد ادامه داد: بنده از شرایط امنیتی حاکم بر حوزه انتخابیه بخصوص خاش راضی نیستم، از سه ماه گذشته تاکنون 117 مورد امنیتی اعم از (سرقت عادی و مسلحانه، تیراندازی، قتل، راهبندان مسلحانه،. درگیری غیره ..) که موجب نارضایتی شدید مردم شده که مطمئنا پیگیری به جد خواهم کرد.

به گفته وی نارضایتی هایی در خصوص عملکرد کارکنان و پیمانکاران اداره برق و فیش های صادره به بصورت گسترده گزارش شده لذا اداره برق خاش و مدیر عامل استان باید در این خصوص شفاف سازی نموده و جواب قانع کننده ای به مردم بدهند باید فیش های برق بصورت مکتوب و کاغذی صادر تا مردم بر اساس آن نسبت به استفاده درست از نعمت برنامه ریزی کنند.

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: بنده هم از مرکز پیگیری اینکه کل حوزه انتخابیه اینجانب را جز مناطق گرمسیری درجه یک لحاظ نمایند هستم.

علی کرد افزود: از شهرداری و شورای خاش به عنوان نهادی که مردم از آنها رضایت نسبی دارند بنده هم از آنها تشکر نموده و راضی هستم و از استانداری و مرکز پیگیر یک سری از مطالبات و اعتبار ویژه برای آنها هستم و معتقدم باید کارهای انجام شده برای مردم را گفت ((توصیه رهبری)) اما مدیر بعضی از دستگاههای اجرایی فقط در فضاهای مجازی مانور داده و مسئولیت را با خبرنگاری اشتباه گرفته اند و قصد دارند با تبلیغات صوری عملکرد ضعیف شان را لاپوشانی کنند و عملا هیچ عملکردی از آنها مشاهده نمی شود که در بعضی از جاها عملکرد دیگران و ادارات دیگر را در این فضاها به اسم خودشان تبلیغ و مانور می دهند غافل از اینکه مردم ما فهیم و آگاه و خوب را از بد و زحمتکشان را از افراد تبلیغات چی تشخیص می دهند بنابراین به این افراد متذکر می‌شوم نسبت به صداقت گویی و انعکاس واقعیات با عزیزان حوزه کاریشان اقدام نمایند.

کرد ادامه داد: برای برقراری امنیت و پیگیری حقوق بحق مردم و اجرای پروژه ها و طرح های زیر بنایی و زیر ساختی حوزه انتخابیه و اشتغال جوانان و رونق مسائل آموزشی و فرهنگی، احیای صنعت گردشگری و استفاده از پتانسیل هاو استعدادهای بالقوه منطقه تا سرحدات امکانات( اگر هم جانم فدا شود) با شجاعت و درایت و کار کارشناسی وهماهنگی با مسوولان نظام و دولت با درایت تدبیر و امید پیگیری می نمایم.

به گفته وی از مجموع 12 مشاور که ذکر نمودم یک نفر مشاور روحانی برای انعکاس مشکلات و مسائل حوزه ها و روحانیون نیز تعیین و انتخاب خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در این سه ماه تاکنون مجلس جدید و نمایندگان اکثرا در تعطیلات و تشکیل کارهای پایه ای از قبیل تشکیل کمیسیون و مسایل داخلی مجلس بودند از اول مهر ان شاءالله کارگروه های تخصصی اینجانب در شاخص های مختلف و افراد فراجناهی و قومی و مذهبی رسما فعالیت های خود را بصورت کاملا تخصصی در کل حوزه انتخابیه و دفاتر مستقر اینجانب شروع خواهند نمود.

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: به عنوان مثال بعضی از کارگروه ها عبارتند از حوزه کشاورزی و محیط زیست و منابع طبیعی، کارگروه سلامت و بهداشت و درمان، کارگروه آموزش و پرورش و فرهنگ، کارگروه ورزش و جوانان، کارگروه اشتغال و افراد تحصیل کرده جویای کار، کارگروه بانوان و مسایل مربوط به آنها، کارگروه صنعت گردشگری و صنایع روستایی، کارگروه کارهای زیربنایی آب و برق و مخابرات، کارگروه صلح و سازش طوایف و امنیت، کارگروه خدمات شهری و مبلمان و غیره که افراد انتخابی برای هر کارگروه بصورت تخصصی و شایسته سالاری و فرا جناحی و قومی و مذهبی انتخاب و مسایل و مشکلات بصورت کارشناسی شده تهیه و از مبادی مربوطه پیگیری خواهند شد.

کرد افزود: در تعیین نماینده مردم نه فرماندار نه استاندار و نه وزیری و وکیلی نمی تواند دخالت، نظارت و غیره نماید اما نماینده انتخابی شما مردم می تواند علاوه بر نظارت بر عملکردشان آنها را سئوال استیضاح و حتی عزل نماید پس شما مردم بدانید چقدر قدرت داشته و خداوند شما را عزت داده است.

وی بیان کرد: سخن آخر اینکه تعامل با قوه مجریه و وزرا و قضائیه و مدیران استان برای حصول مطالبات مردم اساس کار من است لذا آن را برحسب تعامل می‌طلبم.

 
گفتگو:ایسـنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار