فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: شکارچی متخلف که اقدام به شکار 11قطعه چنگر کرده بود با هوشیاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک در شمال این استان دستگیر شد.
کد خبر: ۳۱۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 17 October 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، حمید ریگی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های زهک و زابل در هنگام گشت زنی در مناطق حفاظت شده موفق به دستگیری یک نفر شکارچی متخلف شدند.
وی تصریح کرد: از شکارچی متخلف دستگیر شده تعداد 11 قطعه پرنده از نوع چنگر و یک قبضه سلاح کمرشکن کشف شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: متخلف دستگیر شده، پس از تشکیل پرونده و تهیه مستندات تحویل مقامات قضایی شد.
ریگی خاطر نشان کرد: چنگر پرنده ای کنار آبزی از خانواده یلوه با سری کوچک و بدنی فربه با پر وبالی به رنگ سیاه است که اغلب در حاشیه آب های کم عمق و مسطح دیده می شود و در باتلاق ها، تالاب ها، مرداب ها، علفزارها و نیزارهای کنار ماندابها، کانال ها، آبگیرها، سدها و رودخانه ها زیست می کند.
به گزارش ایرنا یک میلیون و 489 هزار و 590 هکتار معادل 9/7 درصد (هفت و 9 دهم درصد) از کل مساحت سیستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
گونه های جانوری و گیاهی استان در 13منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع شامل مناطق حفاظت شده گاندو، جنگلی شیله، جنگلی بیرک و جنگلی پوزک، مناطق شکار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مک سرخ و پزم و پناهگاه حیات وحش هامون و آثار طبیعی ملی تفتان، پیرگل خاش، سرو زربین سنگان و گل فشان تنگ کنارک زیست می کنند.
بر اساس آخرین بررسی های صورت گرفته، تاکنون بیش از 85 گونه پستاندار، 102 گونه خزنده، بیش از 360 گونه پرنده آبزی و غیرآبزی و پنج گونه دو زیست در مناطق حفاظت شده خشکی و آبی سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.
جنگل حرا، بسترهای علفی، سواحل شن و ماسه ای، رودخانه ها و تالاب ها از مهم ترین زیستگاه های گونه های جانوری سیستان و بلوچستان است.
زهک در 200 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور افغانستان قرار دارد و مخازن طبیعی آب چاه نیمه در محدوده این شهرستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار