مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 70 نفر در هفت ماهه نخست سالجاری با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در این شهرستان مشغول بکار شدند.
کد خبر: ۳۳۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 21 November 2016
رضا گلزاری مقدم اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی گفت: یکی از برنامه های مهم کمیته امداد چابهار، ایجاد اشتغال برای مددجویان با بهره گیری از توانایی ها و ظرفیت های شهرستان است.
وی افزود: شناخت توانایی ها و ظرفیت های موجود در سطح شهرستان از جمله عوامل اصلی ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) چابهار گفت: این نهاد با هدف کاهش جامعه تحت حمایت خود از طریق شناسایی نیازها و توانایی های آنان اقدام به برگزاری دوره های آموزش مهارت های فنی و ارائه مشاوره قبل و بعد از ایجاد اشتغال می کند.
گلزاری مقدم از بانک های عامل برای پرداخت وام اشتغال کمیته امداد قدردانی کرد و اظهار داشت: پرداخت به موقع و کامل وام های اشتغال و کاهش برخی از سخت گیری ها در رابطه با اخذ ضمانت به ویژه برای مددجویان ساکن در روستاها خود گره گشای بسیاری از موانع ایجاد اشتغال است.
وی با اشاره به اعطای بسته های تشویقی برای کارفرمایان با هدف ترغیب آنان برای جذب مددجویان کمیته امداد و فرزندان آنان گفت: بخش عمده حق بیمه کارجو و بسته های تشویقی ویژه کارفرمایان و صاحبان مشاغل در صورت بکارگیری مددجویان کمیته امداد در کارگاه ها و مراکز تولیدی به آنان اعطا می شود.
وی افزود: همکاری و تعامل هر چه بیشتر کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبب سود بردن هرچه بیشتر مددجویان و کارفرمایان نیازمند به نیروی کار ماهر و آموزش دیده خواهد شد.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
منطقه آزاد و بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار