اجراي بيش از 400 برنامه در مراكز كانون
کد خبر: ۳۳۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 23 November 2016
 آغاز ويژه‌برنامه‌هاي هفته كتاب آذربايجان‌غربي


مدير كل كانون آذربايجان‌غربي از اجراي بيش از 400 برنامه هم‌زمان با هفته كتاب و كتاب‌خواني در مراكز ثابت، سيار و پستي كانون استان خبر داد.
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي، جواد زاهدي مديركل كانون استان با اعلام اين خبر گفت: اجراي ويژه‌برنامه‌هاي مشترك با همكاري سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط در حوزه كتاب و ترويج خواندن و برگزاري كارگاه‌هاي فرهنگي، هنري و ادبي با هدف معرفي كتاب و ترويج فرهنگ كتاب‌خواني، نشست‌هاي تخصصي با حضور نويسندگان و فعالان عرصه كتاب و كتاب‌خواني و جلسات ديدار و هم‌انديشي كودكان با نويسندگان و فعالان حوزه كتاب از برنامه‌هاي كانون استان در هفته كتاب و كتاب‌خواني است.
وي افزود: برنامه‌هاي كتاب‌محور با بهره‌گيري از ظرفيت مراكز سيار شهري و روستايي براي كودكان حاشيه‌نشين و روستايي، بازديد از مكان‌هايي كه با كتاب مرتبط هستند مانند: صحافي، انتشارات، كارگاه‌هاي تصويرگري و ... از برنامه‌هايي است كه در اين هفته توسط كانون استان در مسير اشاعه فرهنگ كتاب‌خواني اجرا مي‌شود.
زاهدي با تأكيد بر اين‌كه كتاب و كتاب‌خواني در كانون محدود به هفته كتاب نيست و اين هفته تنها بهانه‌اي براي نشان دادن گزيده‌اي از فعاليت‌هاي كتاب‌محور كانون در طول سال است، گفت: تقدير از خانواده‌هاي كتاب‌خوان اعضا كانون، برپايي غرفه‌هاي فروش و عرضه محصولات فرهنگي كانون در مدارس و برگزاري مسابقه عكس با عنوان« من و كتاب» با هدف تقويت نگاه و توجه به مقوله مطالعه در جامعه از ديگر برنامه‌هاي استان در اين هفته است.
اين مدير فرهنگي در ادامه با تأكيد بر توسعه و ترويج فرهنگ كتاب‌خواني در بين كودكان و تقويت اشتياق به مطالعه در آن‌ها گفت: در دو مدرسه روستايي محروم دو كتابخانه با اهداء كتاب توسط روابط‌عمومي و امور بين‌الملل كانون كشور و تجهيز قفسه و بازي‌هاي فكري توسط اداره كل كانون استان در همين هفته افتتاح خواهد شد.
وي گفت: بر همين اساس مدارس روستاهاي انهر و گنج‌آباد با 1100 جلد از كتاب‌هاي كانون تجهيز مي‌شوند.
گفتني است برنامه‌هاي هفته كتاب و كتاب‌خواني در كانون آذربايجان‌غربي هم‌زمان با سراسر كشور و با شعار« ايران مي‌خواند ـ كتاب در خدمت دانايي» اجرا مي‌شود.

انتهای پیام
منبع آینانیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار