بر اساس گفته های معاون فرهنگی شهرداری شیراز می توان هر اتفاقی را که در این ایام می افتد(خواه مرتبط با جنس و فرمت مشخص برنامه های روز شیراز باشد و خواه بی ربط) جزو برنامه های روز شیراز به حساب بیاوریم.مثلا اگر هیأت دولت در این ایام به شیراز سفر کرد بگوییم مراسم استقبال از هیأت دولت یکی از برنامه های روز شیراز است!
کد خبر: ۳۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 11 May 2015

تابناک فارس می نویسد:معاون فرهنگی شهرداری شیراز مدعیست که برنامه های امسال روز شیراز در 3 دهه گذشته بی سابقه بوده است!

ایشان برای اثبات این ادعا استناد می کنند به برگزاری رالی بین المللی خاورمیانه و برگزاری جشنواره لباس های محلی!!!

عجب!نمی دانستیم رالی بین المللی خاورمیانه در واقع به مناسبت روز شیراز برگزار می شود و احتمالا در فدراسیون جهانی اتومبیلرانی هم این رالی به اسم رالی روز شیراز ثبت شده است.

و باز هم احتمالا مراحل دیگر رالی خاورمیانه در کشورهای دیگر هم به مناسبت روز شیراز برگزار می شود.

واقعا جا دارد از مسئولان به خاطر این حرکت فرا ملی که به مناسبت روز شیراز است کمال تشکر را داشته باشیم!

در مورد جشنواره لباس های محلی هم باید گفت که این در جشنواره لباس محلی تمام اقوام از سراسر کشور به نمایش در آمده و بخش مهم آن هم آموزش دوخت بوده و گمان نمی رود نکته خاصی از شیراز در این جشنواره مدنظر بوده که بخواهیم این جشنواره را خاص روز شیراز بدانیم.

جناب معاون!لازم به ذکر است که منظور از برنامه های روز شیراز برنامه هاییست که ذاتاً و بصورت هدفمند برای این روز در نظر گرفته شده باشد و الا با این اوصاف می توان هر اتفاقی را که در این ایام می افتد(خواه مرتبط با جنس و فرمت مشخص برنامه های روز شیراز باشد و خواه بی ربط) جزو برنامه های روز شیراز به حساب بیاوریم.

مثلا اگر هیأت دولت در این ایام به شیراز سفر کرد بگوییم مراسم استقبال از هیأت دولت یکی از برنامه های روز شیراز است و یا اگر تیم بهمن در این ایام به دسته یک صعود کرد آن را هم از برنامه های روز شیراز به حساب بیاوریم!

نمی دانم چرا یکهو یاد آمار اشتغال دولت قبل افتادم!

البته ناگفته نماند که در امر برگزاری برنامه های روز شیراز فقط شهرداری مسئول نیست و باید همه دستگاه ها در این امر مشارکت داشته باشند که متأسفانه نداشتند و این انصاف نیست که همه تقصیرها را متوجه شهرداری دانست.

به امید برچیده شدن دشواری ها(اگر خدا بخواهد)

اظهارات معاون فرهنگی شهرداری شیراز در مورد برنامه های بی سابقه روز شیراز امسال

محمد فرخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز امروز (20اردیبهشت) با انتقاد به افرادی که می گویند کسی به یاد روز شیراز نبوده است، گفت: این حجم برنامه هایی که امسال برگزار شد در سه دهه اخیر بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت ایام روز شیراز، رویدادهایی مختلفی در حوزه ملی و فراملی اجرایی شد، افزود: این برنامه ها باعث معرفی هر چه بیشتر شیراز به ایران و جهان شد، آنانی که ادعا می کنند باید بدانند از روز شیراز به جز معرفی شیراز در عرصه های ملی و بین الملل توقع نداریم.

فرخ زاده با یادآوری این مطلب که رالی بین المللی در این ایام برگزار شد و باید توجه شود که ما از قبل شرط کرده بودیم این مسابقات در ایام روز شیراز برگزار شود، اظهار داشت: پنج شبکه بین المللی ورزشی این مسابقات را پوشش دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به شیراز در این ایام، تصریح کرد: جشنواره های مختلفی در ایام روز شیراز برگزار کردیم که جشنواره «خوشا شیراز» و نشست تخصصی و جشنواره لباس ایرانی و اسلامی از جمله این برنامه ها بود.

وی با گلایه از سایر دستگاه ها گفت:از ابتدا قرار بود تمام دستگاه‌ها در این زمینه با شهرداری همکاری کنند که به‌مرور پا پس کشیدند.

فرخ‌زاده همچنین با تأکید بر اینکه شهرداری در هفته شیراز فقط یک متولی است، افزود: باید دبیرخانه‌ای برای برگزاری مناسبت‌ها در این شهر دایر شود.


وی با تاکید بر اینکه برخی افراد گفته بودند که برنامه ها در حد شیراز نبوده است بیایند وسط گود، اظهار داشت: به این افراد می گویم "گر تو بهتر می زنی بستان بزن"، من این حرف ها را متناقص با همدلی و همزبانی می دانم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار