کد خبر: ۳۳۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 05 December 2016

امروزه اکثر مردم می دانند که تافت یا ژل چیست و همه به نوعی با آن آشنا هستند. برخی استفاده می کنند و برخی هم دیده اند که دیگران استفاده می کنند. اما باید دانست که آیا استفاده کردن از ژلها و تافتها برای سلامتی موی سر خطر دارد؟ و یا استفاده از چه نوعی خوب است و چگونه باید استفاده شود؟

در این خصوص خبرنگار ایسنا سراغ یک کارشناس شیمی رفته تا با وی در این رابطه گفت‌وگویی انجام دهد.

خسرو نوبخت گفت: استفاده مکرر از تافت ها و ژلها برای سلامتی مو از جمله پیاز مو خطر دارد. کم بودن پیاز مو باعث ریزش مو می شود و افرادی که ریزش مو دارند یکی از علتهایش همین کم بودن پیاز موی آنها است.

وی ادامه داد: یکی از روشهایی که می توان دانست پیاز موی سر در چه وضعیتی است اینکه یکی از موهای سرتان را با دست بکنید و آن را از قسمتی که کنده اید بر روی کف دست دیگرتان فشار دهید يا بچسبانید. سپس به این مو که در کف دست شما چسبیده فوت کنید. اگر به راحتی از کف دست شما رفت که پیاز موی سر شما خوب نیست و خطر ریزش مو در شما وجود دارد. اما اگر در کف دست شما ماند و به راحتی در نیامد پس موهای سر شما در خطر ریزش نیست و قدر آنها را بدانید.

وی تاکید کرد: ژل، اسپری، واکس و… برای خانم‌ها و آقایانی که موهایشان بر خلاف جاذبه زمین در هیچ جهت دیگری قرار نمی گیرد و آنها که موهایشان همیشه داخل صورتشان است و در جستجوی راهی هستند که مویشان را به سمت بالا شانه وآن را در همان مکان ‌تثبیت‌ کنند، نام‌هائی بسیار آشنا هستند. کم نیستند افرادی که بعد از هر بار شست‌وشو و یا قبل از بیرون رفتن از منزل از این مواد‌ ‌استفاده می‌کنند. اما معدودند کسانی که فرق بین این مواد و کاربردها و مضرات هر یک از آنها را به خوبی بشناسند.

وی بيان کرد: در حال حاضر، ژل هاي مو به دو دسته كلي تقسيم بندي مي شوند ژل هاي روغني يا ميكرو ژل ها كه به صورت امولسيون هاي شفاف روغن در آب هستند. (قطرات روغن آن قدر كوچك اند كه امولسيون شفاف به نظر مي رسد.) اين نوع ژل ها بيشتر جهت درخشندگي و گره گشايي از مو موقع برس يا شانه كردن استفاده مي شوند. ژل بايد پوششي سبك، قابل انعطاف و شفاف روي مو بر جا بگذارد و درخشندگي خاصي به آن بدهد.

وی اضافه کرد: یک روش مناسب استفاده از ژل این است که پس از شست‌وشو با شامپوی مناسب، آب اضافی را با استفاده از حوله (با روش گذاشتن و برداشتن) از روی مو بزدائید. سپس مقداری ژل در کف دست خود قرار داده و پس از پخش آن بر روی دست به طور یکنواخت روی مو پخش کنید (به گونه‌ای که قشر نازکی از آن روی تار موها را و به آرامی گره موها را باز کنید و آنها را شانه کنید. هر چه مقدار ماده مصرف شده کمتر باشد، موها شل‌تر خواهند ایستاد. ولی مصرف بیش از حد این مواد نیز موجب کدر شدن موها می‌شود به طوری‌ که این مواد مانند دانه‌های برف یا شوره‌ی سر روی موها جمع می‌شوند.

نوبخت در پایان گفت: یکی از کارهایی که ژل بر روی مو انجام می دهد این است که به مو کمک می کند تا به مدت بیشتری در حالتی که شما می خواهید باقی بمانند. پس باید از ژلهایی با مارک های معتبر و اصل استفاده کرد. و همچنین اگر یک ژل معتبر پیدا کردید که بر روی موهای شما ساخت و اثر مخرب کمی داشت، دیگر آن مارک را کمتر تغییر دهید. زیرا استفاده از انواع و اقسام متفاوت حتما به ریزش مو کمک می کند. چه بسا بوده اند افرادی که موهای آنها بخاطر همین کار ریخته و به طور کل کچل شده اند. پس از مارک معتبر و هر از چند گاهی استفاده کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار