کد خبر: ۳۴۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 13 December 2016
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: امروز در سایه جمهوری اسلامی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با وحدت و همدلی کامل در کنار یکدیگر زندگی می کنند و اختلاف برای آنان معنایی ندارد.

به گزارش ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته وحدت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی در مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: ما علمای اهل سنت اعتقاد داریم که خون شیعه و سنی با یکدیگر هیچ فرقی ندارد.
وی تصریح کرد: امروز قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم(ص) فریاد وحدت و همدلی در میان مسلمانان سر می دهند.
وی با بیان این که اختلاف و تفرقه در بین امت اسلامی به ضرر مسلمانان و به نفع دشمنان اسلام است، افزود: وحدت و همدلی در بین مسلمانان یک ضرورت و واجب و به نفع جهان اسلام است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: متاسفانه تفرقه در بین امت اسلامی موج می زند که این به نفع مسلمانان نیست و دشمن از آن سود می برد.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: امروزه در حالی که کشورها و سران استکبار جهانی بر سر یک موضوع با یکدیگر اتحاد می کنند جای تاسف است که چرا کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد نمی شوند.
وی تصریح کرد: دشمنان سالهاست تلاش می کنند در سیستان و بلوچستان اختلاف ایجاد کنند که الحمدالله همواره با هوشیاری مردم شیعه و سنی روبه رو شده اند.
وی بیان کرد: زمینه برای توسعه سیستان و بلوچستان فراهم شده لذا تقاضا می شود سرمایه گذاران به فکر سرمایه گذاری در این استان باشند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیار ارزنده ای در سیستان و بلوچستان ارائه کرده که قابل تقدیر است.
علیم یار محمدی اظهار داشت: ساماندهی وضعیت پزشکان بومی و غیر بومی در سیستان و بلوچستان ستودنی و قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت سیستان و بلوچستان را اهل سنت تشکیل می دهد انتظار می رود در هیات های علمی مراکز آموزشی به کارگیری شوند.
وی ادامه داد: از دولتمردان تدبیر و امید تقاضا می شود تا اطلس اهل سنت در سیستان و بلوچستان را در نظر داشته باشند.
وی تصریح کرد: اعتبارات ویژه ای باید در بخش توسعه زیر ساخت های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شود.
نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و فنوج در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که توانست اعتماد نخبگان سطح بالای جامعه را به دست آورد.
محمد نعیم امینی فرد اظهار داشت: ما مفتخریم که ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) و جانشین خلفشان مقام معظم رهبری هستیم.
وی تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت برکات بسیار زیادی برای مردم سیستان و بلوچستان به همراه داشته است.
امینی فرد اظهار داشت: عدالت در درمان مهمترین برکتی بود که طرح تحول نظام سلامت برای مردم به ارمغان آورد.
وی خاطر نشان کرد: به برکت این طرح امروز در همه ی نقاط کشور از جمله سیستان و بلوچستان پزشکان متخصص حضور دارند. 
نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و فنوج در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم سیستان و بلوچستان دیگر نیازی نیست برای درمان خود به سایر استانهای کشور مراجعه کنند.
امینی فرد اظهار داشت: امروز مردم سیستان و بلوچستان با اجرای طرح تحول نظام سلامت کمترین هزینه را برای درمان خود می پردازند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که استاندار سیستان و بلوچستان، علما و روحانیون و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی زاهدان حضور داشتند مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان به منظور قدردانی از تلاشها، خدمات و توجه ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سیستان و بلوچستان یک جلد قرآن نفیس به دکتر قاضی زاده هاشمی اهدا کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار