کد خبر: ۳۴۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 13 December 2016
تابناک سیستان‌وبلوچستان | پسر بچه دیروز سیستان و بلوچستان در ردای سکانداری سازندگی منطقه آزاد چابهار. آنها که اخبار سیستان‌وبلوچستان را تعقیب میکنند خوب میدانند که این استان از پایین ترین سرانه فضای آموزشی در کشور برخوردار است. آن عده هم که درس می خوانند فاقد بسیاری از امکاناتی هستند که در شهرهای بزرگ به آن هیچ! میگویند. اولین بار که عبدالباسط میرکازهی را دیدم در شهرداری چابهار بود. برای انجام کاری اداری به آنجا مراجعه کرده بودم. منتظر تشریف فرمایی یکی از مسولین دفاتر بودم که آیا کار من را راه بیاندازد یا نه. عبدالباسط در آن لباس بلوچی در حال صحبت با عده زیادی از بلوچ ها بود، افراد مختلف، از کارگر تا پیمانکار. خصلت بارز عبدالباسط لبخندی بود که با قدرت کلام تحویل ارباب رجوع میداد، تصور من از وی فعال اجتماعی بود، شخصی که در نبود مسول دفتر در پی حل مشکلات بود، برایم جالب بود اینهمه انرژی.
یکی از راننده های ماشین سنگین که به دنبال تایید یک برگه بود مستاصل از دیگران کنار من روی نیمکت رنگ و رو رفته شهرداری نشست، میگفت خدا خیر بدهد معاون شهردار را، یک ماه است به دنبال پول خود برای سیرکردن شکم زن و بچه هایم هستم، از مشکلات کار اداری میگفت، ازینکه دغدغه 7سرعایله را نمیفهمند، پشت در مینشانند و ازین گلایه های همیشگی. حوصله حرف هایش را نداشتم، ولی از لابلای حرفهایش تکانی خوردم، آن جوان فعال لبخند به لب معاون شهردار بود، معاونی از جنس خود مردم، با همان دغدغه ها.
تعجب کردم، هنوز مسول دفترش نیامده بود، هنوز بازی کارتابل و بوروکراسی آن روز شکل نگرفته بود، خودش در بین مراجعه کننده ها مشغول رتق و فتق امور بود. راننده میگفت و میگفت، ازینکه تا پاسی از شب خود میرکازهی به پروژه ها سرکشی میکند، ازینکه با من پای بیل مکانیکی چایی خورده و...، ولی من دیگر حرفهایش را نمیشنیدم، فقط به عبدالباسط نگاه میکردم، کودک محروم دیروز که حال در کنار محرومین دیگر مشغول آبادانی شهری محروم بود.
ماجرا گذشت تا هفته پیش خبری شنیدم ازینکه میرکازهی از شهرداری به سازمان منطقه آزاد چابهار کوچ کرده است، مدیر جوان39 ساله اکنون در سمت معاون مهندسی این سازمان به فکر آبادانی بیشتر منطقه ای است که خود میداند چقدر محروم است.
مدیر جوان امروز مسوولیت هایی چون مشاور عمرانی شهردار چابهار، مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی، معاون عمران و شهرسازی شهرداری را در کارنامه خود دارد. برایش آرزوی موفقیت میکنم و یاد حرف پیرمرد راننده بیل مکانیکی افتادم که گفت: مهندس بچه خود ماست، فرزند خلف بلوچهاست، حرف ما را میفهمد، خدا حفظش کند.
خبرنگار تابناک سیستان‌وبلوچستان: حجت الله بانشی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اميد خمر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
دست مريزاد بر اين مدير جوان و مردمي با آرزوي موفقيت وپيروزي تمام مراحل زندگي
م كيخا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
با آرزوي موفقيت براي ايشان
وحيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
درود بر جوانگرايي، تخصص و تعهد
مادامي كه شايسته سالاري مبناي انتخاب باشد تعالي سازمان اتفاق خواهد افتاد..
آرزوي توفيق براي مدير جوان و خوش فكر
میرکازهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
آرزوی موفقیت و سربلندی برای فامیل عزیزمان عبدالباسط داریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار