یونس دهمرده
بنظر می رسد که سکوت همه ، در مقابل این همه کوتاهی و بهتر بگوییم ظلم در مدیریت شهری ، شاید نشان از آن دارد که ما اشتباه کرده و عملکرد شهرداری زابل برعکس آنچه مردم و منتقدان توقع بیجا ، دارند ، خیلی هم خوب و قابل تقدیر است و نیازی به نقد و سوال نیست
کد خبر: ۳۴۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 26 December 2016
تابناک سیستان و بلوچستان : با توجه به اهمیت مساله و پیشرفت و بهسازی فضای شهری ، همواره یکی از ارگانهای که زیر ذره بین نقد قرار دارد , شهرداری و شورای شهر بود که اگر چه اعضای آن چه از حیث خانوادگی و چه از حیث اداری افراد قابل احترامی می باشند , اما گلایه های شما و مسائلی که پیش روی بود را بدون هیچ کم و کاستی خطاب به آنان و شهردار منتشر کردیم که اگر چه برخی اوقات گلایه های را نیز در پی داشت اما گلایه ها و سختی راه را به جان خریده و هنوز هم برهمان عهد استواریم.


سکوت و شهری که روز به روز هرآنچه دارد را نیز از دست می دهد

اما نکته قابل تامل و نگران کننده  این است که متاسفانه آن کسانی که باید پیگیری کنند و مسئولین امر بخصوص مدیران شهری را مورد سوال قرار دهند , مدتهاست که دراین مورد خاص سکوت پیشه کرده که جای تامل و البته نگرانی دارد ، بی شک زمانی عملکردها به سمت و سوی منفی حرکت می کند که نظارت از هر حیث ضعیف باشد و شفافیت از بین برود.

متاسفانه اگر تذکری هم بوده درپشت دربهای بسته بیان شد که گذر زمان نشان می دهد که پشت دربهای بسته مشکلی حل نمی شود و باید به میدان آمد و آنچه درست است ، مورد تقدیر قرار گیرد و آنچه اشتباست و کوتاهی و کاهلی صورت گرفته مورد خطاب و سوال قرار گیرد تا شاید حرکتی و البته تغییری که با توجه به شرایط موجود امری محال به نظر می رسد.


اما جا دارد که بیان شود که بالاخره اگر سوالی هم شده که در خفا بوده باید به اطلاع مردم می رسد که نتیجه چه شده ؟ آیا واقعا با ماهی دو میلیارد تومان درآمد نمی توان شهری مانند زابل را مدیریت کرد ؟ و صدها آیایی دیگر که جا داشت فرماندار ، دادستان ، دستگاههای نظارتی ، امام جمعه محترم به آن پرداخته و پاسخی در شان به مردم ارائه می کردند ، که متاسفانه اینچنین نشد و آنها نیز مانند مدیریت شهری و اعضای شورای شهر سکوت کرده اند.


کما اینکه هر کس مدعی بود با این میزان درآمد نمی توان شهر را اداره کرد , جمعی از کارشناسان حاضر به ارائه پاسخی منطقی دراین خصوص هستند که براحتی می توان اداره کرد و بیان مطالبی از این دست که نمیشود و ما نمیتوانیم جز وقت تلف کردن هیچ نیست



بنظر می رسد که سکوت همه ، در مقابل این همه کوتاهی و بهتر بگوییم ظلم در مدیریت شهری ، شاید نشان از آن دارد که ما اشتباه کرده و عملکرد شهرداری زابل برعکس آنچه مردم و منتقدان توقع بیجا ، دارند ، خیلی هم خوب و قابل تقدیر است و نیازی به نقد و سوال نیست و همه باید یکصدا بگوییم که تشکر از شورای شهر و بهترین شهردار کشور که در زابل خدمت میکنند و چنین تحولاتی در شهر بوجود آورده اند!!!

از این رو بیان می شود که مردم از عملکرد رضایت ندارن که همین چند روز قبل در نظر سنجی که در یکی از کانالهای معتبر منطقه سیستان فراموش شده ، برگزار شد , بیش از 95 درصد مردم از عملکرد شهرداری و شورای شهر اعلام نارضایتی کرده بودند !




بزودی مطلبی تحت عنوان اینکه با ماهیانه دو میلیارد تومان بودجه در شهری مانند زابل چه میتوان کرد منتشر خواهد شد.


علی ایهال آنچه محرز و مشخص است اینکه گاها بنظر می رسد که در یک دور باطل گرفتار آمده ایم و تنها و تنها دلخوش به آنیم که حرف میزنیم و مشکلات را بیان می کنیم ، این در صورتیست که اگر بیان مشکل دردی را دوا نکند درحقیقت این بیان مشکل تنها به ناامید کردن جامعه منجر خواهد شد و بهتر آن است که عزیزان و کسانی که از آنها نام برده شد و بالاخص نهادهای حکومتی و انقلابی که بعنوان بازوی نظارتی نظام از آنان یاد می شود , اگر به این نتیجه رسیده اند که باید سکوت کرد و دم نزد ، اعلام نمایند تا ما نیز براشتباه خود صحه گذاریم و سکوت پیشه کنیم.

یا حق - یونس دهمرده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
سلام. کدوم نهاد نظارتی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
جناب آقا یا خانم ناشناس سلام توهین پاسخ ابرار نظر وعقیده نیست. یک عامل عقب افتادگی. سیستان عدم تحمل و شنیدن نکته نظرات خلاف نظر همدیگر در امور روز مره میباشد که مردم را نسبت به امور بی تفاوت نموده شما اگر دفاعی مبنی . بر خلاف بود گفتار افراد دارید خوب است با مدرک ودلیل پاسخ میدادید وبااین عمل خوب خود همه شهروندان را تشویق به شرکت و ابراز. نظر و عقیده در مسائل مربوط به شهر و دیارشان مینمودید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار