انتقاد مولوی عبدالحمید از تصرف زمین‌های حاشیه شهر
مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نمازجمعه اهل سنت زاهدان، با اشاره به تصرف برخی زمین‌های حاشیه‌ شهر زاهدان، از نهادهای ذیربط خواست برای حل مشکل مسکن مردم چاره‌اندیشی کنند.
کد خبر: ۳۵۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 31 December 2016

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان وبلوچستان از زاهدان، امام‌‌جمعه اهل سنت زاهدان در این مراسم ابتدا مردم را به رعایت قوانین توصیه نمود و بیان داشت توصیه‌ی بنده به همه‌ی مردم عزیز آن است که در هر حالتی و در هر موقعیتی که قرار داریم سعی کنیم قانون را رعایت کنیم؛ نه با قانون الله مخالفت کنیم و نه با قانون حاکم در یک کشور، بلکه به همه‌ی قوانین اعم از راهنمایی و رانندگی و سایر قوانین احترام بگذاریم. باید قوانین یک کشور رعایت شوند، اگر قانون رعایت نشود، سبب پریشانی همگان می‌شود.

وی افزود توصیه دیگر بنده به مردم آن است که زمین‌های حاشیه‌ی شهر را تصرف نکنند، بلکه کسانی که نیاز به مسکن یا زمین دارند آن را از طریق قانونی پیگیری کنند، اگر سند، قولنامه یا مدرکی دال بر مالکیت زمین دارند به مراجع قانونی مراجعه کنند.

امام‌‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه خطاب به مجریان قانون گفت توصیه بنده به مسئولان امر و مجریان قانون آن است که دلسوز مردم باشند و راه‌های قانونی را بر مردم نبندند، زیرا رهبر معظم انقلاب مردم را ولی‌نعمت می‌نامند و رئیس‌جمهور محترم نیز خود را خدمت‌گذار این مردم می‌دانند. لذا ما باید خودمان را خدمتگذار مردم بدانیم.

وی تاکید کرد: توصیه بنده به مسئولان استانی و کشوری آن است، همان‌طور که الله تعالی به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم دستور می‌دهد: «واخفض جناحک لمن اتبعک من المؤمنین»؛ بازوی خود را برای مؤمنین پایین بیاور و در مقابل آنان تواضع داشته باش، مدیران و مسئولان ما نیز باید بازوی خود را در برابر مردم پایین کنند و به خواسته‌های مردم رسیدگی نمایند.

وی مسدود بودن راه‌های قانونی را یکی از عوامل قانون‌گریزی دانست و خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که دلیل اکثر قانون‌گریزی‌ها آن است که راه‌های قانونی در مقابل مردم بسته می‌شوند. لذا سعی کنیم راه قانون را در مقابل مردم نبندیم.

مولوی عبدالحمید وظیفه‌ی تمام ادارات را خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: بعضی از ادارات می‌گویند سازمان بازرسی سخت می‌گیرد و نمی‌گذارد ما برای مردم کاری انجام دهیم، اما اعتقاد بنده این است که سازمان بازرسی جایی سخت می‌گیرد که خلافی صورت گرفته باشد. سازمان بازرسی و سایر ادارات باید تلاش کنند که کار مردم انجام شود و مردم با بن‌بست مواجه نشوند و احساس یأس و ناامیدی نکنند. زیرا رضایت الله تعالی، پیروی از رهبر معظم انقلاب و استحکام نظام جمهوری اسلامی در این است که دلسوز مردم باشیم و به مردم خدمت کنیم.

وی وظیفه‌ی شهرداری، شهرسازی و بنیاد مسکن را در زمینه سکونت مردم سنگین توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: شهرداری، شهرسازی و بنیاد مسکن باید برای مسکن مردم بیشتر چاره‌اندیشی کنند. زمین‌های شهر باید برای مردم حفظ شوند.

امام‌جمعه‌ی اهل‌سنت زاهدان از واگذاری زمین‌‌های وسیع به برخی ارگان‌ها و نهادها انتقاد کرد و گفت واقعاً جای تأسف است وقتی می‌شنویم یک اداره یا ارگان بیش از حد نیاز، سند ده‌ها هکتار زمین را به‌نام خودش صادر می‌کند؛ درحالی‌که این زمین‌ها جزو منابع ملی هستند، هرچند ارگان‌ها، ادارات و نیروهای مسلح برای ما عزیز هستند، اما زمین‌های حاشیه‌ی شهر باید بیشتر به مردم تعلق بگیرند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی که در بین اهل سنت ایران لقب شیخ‌الاسلام دارد به وضعیت بد مسکن مردم سیستان و بلوچستان اشاره‌ کرد و اظهار داشت برای مردم استان سیستان‌وبلوچستان و شهری مانند زاهدان که بعضا چندین خانواده در یک منزل زندگی می‌کنند، زندگی در آپارتمان‌های 60 متری یا40 متری بسیار دشوار است. با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب و دولت محترم بر کثرت اولاد و افزایش جمعیت تاکید می‌کنند، فردا که ‌فرزندان این خانواده‌ها بزرگ شوند و تشکیل خانواده بدهند، نیاز به زمین و منزل وسیع‌تری پیدا می‌کنند.

وی در پایان گفت: مردم این استان به زندگی‌های سنتی عادت دارند، لذا امروز که همان خانه‌های 250، 300 متری به 150، 160 متر محدود شده‌اند‌ و زندگی در آنها دشوار است، باز هم درخواست ما آن است که این زمین‌ها را به مردمِ همین شهر و استان بدهند تا خانه‌ی سنتی دو،سه طبقه بسازند و در آنها زندگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار