کارگاه آموزشی مدیریت تالاب خلیج گواتر و خورباهو با حضور شماری از مسئولان، شوراهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم در مرکز اقیانوس شناسی چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ 05 January 2017


رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تدوین برنامه جامع مدیریتی تالاب ها در یک فرآیند مشارکتی از طریق جوامع محلی، ارگان های مسئول و افراد معتمد و تاثیرگذار از اهداف مهم برگزاری این کارگاه آموزشی است.
اشرفعلی حسینی افزود: در گام نخست باید برای رسیدن به هدف مشترک و رویکرد جدید استفاده پایدار از منابع در حوزه مهم محیط زیست تلاش و مسائل زیست محیطی و مشکلات پس از بحث و تبادل نظر بررسی دقیق شود.
وی ادامه داد: انجام مطالعات پایه برای تالاب ها، اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی و ظرفیت سازی در نزد ذینفعان از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.
وی بیان کرد: تالاب بین المللی خلیج گواتر و خور باهو با مساحت 75 هزار هکتار تنوع زیستی از گونه های خلیج گواتر و تنوعی از گونه های هندی و مالزی دارد و محل رویش مانگرو (جنگل های حراء) است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار تصریح کرد: تالاب خلیج گواتر و خور باهو یکی از 22 تالاب بین المللی ایران است که سال 1378 در فهرست تالاب های بین المللی رامسر قرار گرفته است.
حسینی گفت: این تالاب در حدود 120 کیلومتری شرق چابهار قرار دارد و جزو تالاب های دریایی - ساحلی طبقه بندی شده و شامل 60 کیلومتر طول رودخانه باهو کلات، خور و خلیج گواتر است.
رودخانه باهوکلات در بخش شمالی تر آن محل زیست گونه تمساح پوزه کوتاه مردابی (گاندو) است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار