کد خبر: ۳۵۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 11 January 2017

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: پژوهش دانش نو می‌آفریند و گسترش طرح های پژوهشی زمینه ساز توسعه پایدار است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر کردی در پنجاهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاهها، پژوهشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری بیان کرد: سرمايه‌گذاري در امر پژوهش و هماهنگ نمودن آن با نيازهاي يك كشور گذرگاه اصلي توسعه پايدار و عامل محوري پيشرفت است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: شايد بتوان گفت يكي از تفاوت‌هاي عمده جوامع سنتي با جوامع صنعتي و توسعه‌یافته در ميزان، نوع و اهميت دادن به پژوهش‌هايي باشد كه در اين جوامع انجام مي‌شود؛ بنابراین توسعه علمي یک جامعه نتيجه توجه به پژوهش است و توليد دانش نيز بر مبناي تحقيق استوار مي‌باشد.

کردی افزود: موفقیت با ملتی است که استعدادهای علمی خود را شناسایی کند و با این شناسایی می تواند به توسعه و فناوری برسد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید در بحث پژوهش نقش خود را با داشتن یک برنامه بلند مدت در جامعه بسیار اثر گذار کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید بودجه پژوهشی هر عضو هئیت علمی مشخص باشد چراکه مدیریت منابع در این بخش موجب رشد و شکل گیری ایده های نو می شود .

وی دانشگاه سیستان و بلوچستان را یکی از دانشگاه های مادر در بحث پژوهشی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر توانسته ایم شاخص های پژوهشی این دانشگاه را همگام با دانشگاه های بزرگ کشور کنیم.

کردی اظهار داشت: با توجه به به اهمیت مقوله پژوهش، این حوزه با دشواری‌های ساختاری و عملکردی فراوانی در کشور مواجه است.

وی تاکید کرد: باید در برنامه های دانشگاه ها به موضوع پژوهش به صورت کاربردی نگاه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار