کد خبر: ۳۵۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 11 January 2017
مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان گفت: 12 هزار مشترک آب شیرین و 24 هزار مشترک آب شور در زاهدان وجود دارد.
به گزارش ایسنا فرهاد سرگلزایی افزود: 80 درصد آب شرب زاهدان از "چاه نیمه های" منطقه سیستان و از طریق خط لوله اول انتقال آب زابل به زاهدان و 20 درصد باقی مانده به وسیله کارخانه آب شیرین کن زاهدان تأمین می شود.
وی بیان کرد: سرانه مصرف آب در سیستان و بلوچستان به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۶۰ لیتر است که سبب می شود زاهدان در زمان اوج مصرف به میزان ۶۰۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه شود.
وی ادامه داد: سرانه مصرف آب در سیستان و بلوچستان به ازای هر نفر در شبانه روز 160 لیتر است که سبب می شود زاهدان در زمان اوج مصرف به میزان 600 لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه شود.
مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان افزود: زاهدان دارای دو شبکه آب مصرفی است شامل یک شبکه آب بهداشتی شور و و یک شبکه آب بهداشتی شرب است.
وی بیان کرد: آب موجود در شبکه بهداشتی شور که شبکه قدیمی آب در زاهدان است، از طریق استحصال چاه های موجود در محدوده شهر حاصل می شود و در این زمینه کمبودی وجود ندارد اما آب مورد نیاز شبکه شرب که به اصطلاح آب شیرین خوانده می شود نماد وابستگی آب شرب زاهدان در منابع آبی است.
وی گفت: روزانه 60 هزار مترمکعب آب شیرین از "چاه نیمه" به زاهدان منتقل شده و 30 هزار مترمکعب آب شور نیز از چاه های زاهدان برداشت می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار