رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زاهدان گفت: بخش عمده‌ای از نهادهای قانونی در امر پیشگیری از قاچاق به وظیفه خود عمل نکرده و به جای آگاه‌سازی قانونی در امر پیشگیری، مصرف‌گرایی و تغییر در سبک زندگی را مدنظر قرار داده‌اند.
کد خبر: ۳۵۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶ 13 January 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، همایش پیشگیری از  قاچاق سوخت در شهرهای مرزی سیستان و بلوچستان در شهرستان سراوان برگزار شد.

محمدعلی حمیدیان در این نشست با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق سوخت و پیشگیری از خروج سرمایه‌های ملی از مرزهای کشور، اظهار کرد: متاسفانه سیاست‌های جناحی سرگردان در امر مبارزه با قاچاق کالا از مضرات مبارزه با قاچاق و پیشگیری از آن است.

وی افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم در امر پیشگیری از قاچاق به سیاست‌های مشارکتی و بهره گیری از ظرفیت معتمدان اهتمام ویژه‌ای دارد اما متاسفانه پاره‌ای از مصلحت‌اندیشی‌ها و فردگرایی‌ها فرایند مبارزه با کالا و ارز را به صورت جزیره‌ای متفرق ساخته است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی انقلاب زاهدان با گلایه از عدم انجام وظیفه برخی سازمان‌ها و نهادها در امر مبارزه با قاچاق، بیان کرد: با قاطعیت می‌توان عنوان کرد که بخش عمده‌ای از نهادهای قانونی در امر پیشگیری از قاچاق به وظیفه خود عمل نکرده و به جای آگاه‌سازی قانونی در امر پیشگیری، مصرف‌گرایی و تغییر در سبک زندگی را مدنظر قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: تغییر در امر کدینگ کارت‌های سوخت، پیش‌گیری از تخلف در برخی از جایگاه‌های سوخت و افزایش نظارت‌های محوس و نامحسوس در کاهش امر قاچاق سوخت و فرآوردهای نفتی تاثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سال آینده، خاطرنشان کرد: این معاونت با همکاری بیش از 14سازمان متولی در سطح استان به طور قطع در سال آینده فرایند پیشگیری از قاچاق، بخصوص فراورده‌های نفتی را با رویکردی جدی مدنظر قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار