رئیس دادگستری سراوان گفت: به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین تکلیف دستگاه قضا، مقوله پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۳۵۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴ 13 January 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، حجت‌الاسلام محمد عزیزی‌پور در همایش پیشگیری از قاچاق در سراوان، با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق مردم در توسعه عدالت اجتماعی و اهمیت سرزمینی مقوله پیشگیری از جرم است، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین تکلیف دستگاه قضا، مقوله پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس دادگستری سراوان افزود: جامعه باید به نوعی سامان یابد که به هیچ عنوان جرائم و اندیشه‌های مجرمانه در آن شکل نگیرد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه در حوزه پیشگیری، مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و فساد اقتصادی از خواسته‌های به حق مقام معظم رهبری است، بیان کرد: بر همه نهادها و سازمان‌ها تکلیف است تا این خواسته را محقق سازند.

وی ادامه داد: متاسفانه رویکرد فرهنگی و تغییر نگرش آحاد جامعه در امر پیشگیری از قاچاق کالا، کمتر مورد توجه سازمان‌های متولی بوده و اهتمام جدی در این حوزه به چشم نمی‌خورد.

عزیزپور با اشاره به افزایش قاچاق سوخت به عنوان مهم‌ترین معضل استان، خاطرنشان کرد: فقر و چالش بیکاری، تفاوت قیمتی فرآوردهای نفتی با کشور‌های مجاور، ویژگی‌های اقلیمی منطقه و فقدان زیرساخت‌های اجتماعی از مهم‌ترین چالش‌های تاثیر گذار در قاچاق سوخت است.

وی گفت: مشاغل افراد در دراز مدت بر فرایند امنیت سرزمینی و نوع نگاه مثبت یا منفی، بر ساختارهای حاکمیتی اثر گذاشته و استمرار فرایند قاچاق به نهادینه شدن یک الگوی ثابت در حوزه ارتکاب جرائم و آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد.

این مسئول قضایی ایجاد اشتغال را مهم‌ترین چالش برای برون رفت از مقوله قاچاق سوخت در شهر سراوان عنوان کرد و گفت: تسهیل قواعد و مقررات کار آفرینی و اشتغال باید سرلوحه مسئولین نظام قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار