نخستین کتابخانه رفرنس آموزشی و کمک آموزشی سیستان و بلوچستان در شهرستان نیکشهر با حضور فرماندار از سوی موسسه خیریه مهر گیتی در این شهرستان راه اندازی شد.
کد خبر: ۳۶۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 14 January 2017


به گزارش دریافتی ایرنا از بخشداری مرکزی نیکشهر این کتابخانه آموزشی که بنام محمد بلوچ زهی بخشدار مرکزی نیک شهر نامگذاری شده با حضور زهرا گیتی نژاد مدیرعامل موسسه خیریه مهر گیتی، 12 نفر از خیران فعال در عرصه مدرسه سازی و کتابخانه سازی کشور و شماری از فعالان فرهنگی و اجتماعی نیک شهر افتتاح شد.
به گفته محمد بلوچزهی بخشدار مرکزی نیکشهر؛ این کتابخانه نخستین کتابخانه رفرنس در حوزه آموزشی و کمک آموزشی در سیستان و بلوچستان است که از سوی خیرین موسسه مهرگیتی با هدف تقویت فضای علمی و آموزشی مدارس شهرستان نیکشهر و کمک به بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان و معلمان و سهولت دسترسی بهتر دانش آموزان نیکشهری به کتب درسی و کمک آموزشی راه اندازی شده است.
زهرا گیتی نژاد مدیر عامل موسسه مهر گیتی که در کار مدرسه سازی و کتابخانه سازی در سراسر کشور فعالیت دارد با تقدیر از فعالیت های بخشدار مرکزی نیک شهر در راستای توسعه فرهنگی منطقه و نهادینه کردن فرهنگ گفتمان در بین قشر پویا و فعال جامعه هدف از راه اندازی این کتابخانه بنام محمد بلوچ زهی را تقدیر از زحمات و تلاشهای وی در راستای همگرایی بین طیف های مختلف جامعه و ارتقاء سطح آگاهی مردم با برگزاری برنامه های خلاق فرهنگی، گفتمانی،سیاسی و اجتماعی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار عنوان کتاب آموزشی و کمک آموزشی در این کتابخانه خیرساز موجود است، افزود: این کتابخانه آموزشی در گام نخست با تجهیز کتب و وسایل کمک آموزشی راه اندازی شد و امیدواریم در مرحله دوم عملیات احداث ساختمان این کتابخانه نیز در زمینی به مساحت 150 متر مربع که از سوی آموزش و پرورش در اختیار موسسه مهر گیتی قرار گرفته است پس از امضای قرارداد با یکی از خیرین موسسه آغاز شود.
بخشدار مرکزی نیک شهر نیز با تقدیر از موسسه مردم نهاد و خیریه مهر گیتی بخاطر تسهیل در دسترسی دانش آموزان به کتب کمک آموزشی و فرماندار و آموزش پرورش شهرستان بخاطر مساعدت های لازم اظهار امیدواری کرد با احداث چنین کتابخانه هایی در سطح مناطق کمترتوسعه یافته کشور بخشی از ضعف های آموزشی و کمک آموزشی دانش آموزان و مدارس و آموزش و پرورش رفع شود.
محمد بلوچ زهی تاثیر راه اندازی چنین کتابخانه هایی را در تقویت آموزش شهرستانها و همچنین بسط و گسترش کتاب و کتابخوانی موثر دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار