امام جمعه زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری؛ روحانی انقلابی، مبارز کم نظیر و بسیار تاثیرگذار بود که نامش با انقلاب اسلامی پیوند خورده است.
کد خبر: ۳۶۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 14 January 2017
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه زابل با اشاره به رحلت جانسور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رضوان الله علیه مبارز 82 ساله ایران را اندوهگین کرد.
وی با بیان اینکه چهارشنبه 29 دی روز هوای پاک است اظهارداشت: امروزه برخی نقاط کشور به ویژه منطقه سیستان دچار مشکل آلودگی هوا است و مسئولان باید برای تمام کشور برنامه هدف داری پیرامون آلودگی هوا تدوین کنند.
امام جمعه زابل تصریح کرد: مشکل آلودگی هوا نباید به موضوع سیاسی تبدیل شود چرا که مسئولان را از هدف خدمت به مردم دور می کند.
وی گفت: مشکلات طبیعی، ریزگردها، خشک شدن برخی از محیط ها و وزش باد باعث حرکت خاک و ماسه در محیط زیست می شود که بایستی برای رفع این مشکل و مهار ریزگردها برنامه های لازم تدوین شود.
حجت الاسلام کیخا با اشاره به سالروز انتصاب آیت الله سیدعلی خامنه ای به امامت جمعه تهران از سوی امام خمینی(ره) در سال 1358 بیان کرد: با وجود اینکه علمای بسیاری در تهران، قم و مشهد حضور داشتند اما عظمت علمی و شخصیت بزرگ ایشان توانست اعتماد امام راحل را جلب کند.
وی افزود: نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوی و فرهنگ، تریبون مباحث فرهنگی دین، عبادات و سیاسی و سنگر استحکام انقلاب اسلامی ایران است.
امام جمعه زابل جمهوری اسلامی و حکومت مردم سالاری دینی را هدیه خداوند به ملت ایران دانست و گفت: به پاس زحمات زیاد و جهاد فی سبیل الله مبارزان و دلیرمردان انقلابی و از خودگذشتگی های ملت در سال های طولانی شکنجه ها، سختی ها و تبعیدها، ما امروز توفیق داریم که در زیر سایه پرچم حکومت اسلامی و دینی زندگی می کنیم.
وی ادامه داد: کمر طاغوت را شکستیم و شیطان بزرگ و دیگر شیاطین را از کشور اخراج کردیم و عزت و شرف از دست رفته را پس گرفتیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار