رئیس هیات مدیره ومدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری– صنعتی چابهار بااشاره به اینکه اثرات مثبت برجام در این منطقه غیر قابل انکار است، گفت: آمار حضور سرمایه گذاران خارجی از کشورهای مختلف دنیا در یک سال گذشته در منطقه آزاد چابهار نتیجه اقدامات اجرایی برنامه مشترک است.
کد خبر: ۳۶۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 17 January 2017
عبدالرحیم کردی بیان کرد: در یک سال گذشته 60 شرکت بزرگ خارجی و یا مشترک داخلی وخارجی در منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده اند وعملیات اجرایی پروژه های آنها دراین مدت آغاز شده است.
وی اظهار داشت: اسنادی که ازسوی این 60 شرکت ارایه شده نشان می دهد جدید ترین فناوری های روز دنیا در امر صنعت را در اختیار دارند که این مهم در سال های گذشته امکان پذیر نبود.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار خاطر نشان کرد: سفر مقامات عالی کشورهای خارجی، سفرا و دیپلماتهای مقیم و همچنین بیش از 80 هیات اقتصادی از کشورهای مختلف به منطقه آزاد چابهار و تمایل آنان برای سرمایه گذاری در بخش های تجارت، حمل و نقل، خدمات و لجستیک بیانگر اعتماد و باورشان به عملیاتی شدن برجام در یک سال گذشته است.
بندر چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 300 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار