فرماندار شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود محرومیت ها و احساس نیاز شدید منطقه به حمایت در زمینه های علمی و آموزشی مشارکت اقشار جامعه و خیران برای حل مشکلات و کاهش دادن کمبودهای آموزشی ضروری است.
کد خبر: ۳۶۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷ 18 January 2017
محمداکبر چاکرزهی در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان خاش افزود: ارتباط گیری با خیران کشوری و استانی و فعال کردن مجموعه خیران برای جلب کمک های مردمی و کمک به حل معضلات آموزشی در منطقه ضروری است.
وی اظهار داشت: مهمترین نیاز برای پیشرفت و توسعه و رسیدن به تعالی در هر جامعه توجه به مباحث علمی و آموزشی و تقویت آموزش و پرورش است لذا می طلبد نگاه به ایجاد و تجهیز فضاهای آموزشی در خاش وسیع تر باشد.
فرماندار خاش با ذکر یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی حق بزرگی بر گردن جامعه علمی و آموزشی و سایر حوزه های کشور دارند زیرا تربیت 5 میلیون دانش آموخته مراکز علمی و آموزشی آزاد در کشور نمونه ای شاخص از کارهای جهادی ایشان است.
وی با یادآوری اینکه مدارس کپری در این شهرستان دارای عمری کوتاه هستند اظهار داشت: این گونه مدارس در روستاهای جدید و تازه تاسیس ایجاد شده اند و آموزش و پرورش بر حسب انجام رسالت های خود پیگیری و تلاش نموده تا افراد از تحصیل باز نمانند و با کمترین امکانات توانسته به جامعه هدف خدمات ارائه دهد.
رئیس شورای آموزش و پرورش خاش از محمد کسایی که فوق تخصص ریاضی و یکی از معلمان دلسوز و توانمند ایرانی بوده که در منطقه محروم ایرندگان با تمام توان خدمت می کند به عنوان نمونه ای موفق و شاخص در فداکاری و ایثار یاد کرد و گفت: این معلم سخت کوش در کنار درس و تعلیم مباحث فنی و مهارتی را به شاگردان خود آموزش می دهد لذا شایسته تجلیل بوده و باید رسانه ها نسبت به معرفی کارهای ارزشمند ایشان اقدام کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس و آموزش و پرورش با هدف بیان اقدامات انجام شده توسط دولتمردان و مقایسه خدمات نظام اسلامی با دوران قبل از انقلاب را متذکر شد.
مولوی یعقوب حسین بر رابط نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت خاش با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش از تدابیر هوشمندانه، آینده نگری و تلاش های مستمر مسئولان برای حل مشکلات آموزشی قدردانی کرد.
قاسم کوچکزایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاش نیز تلاش برای شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل و جذب 70 درصدی کودکان پیش دبستانی در کنار زیبا و با نشاط سازی مدارس را از اولویت های مهم آموزش و پرورش خاش عنوان کرد و گفت: اجرای طرح جهاد علمی با مشارکت علما و معتمدان، خیران و مسئولان را در جهت کیفیت بخشی به مبحث آموزش مهم برشمرد.
جمشید هاشمزهی بخشدار ایرندگان خاش هم با اشاره به وجود 10 مدرسه کپری در این منطقه ضرورت حضور خیران مدرسه ساز و سرمایه گذاری در مباحث علمی و آموزشی ایرندگان را خواستار شد.
مولوی عبدالمالک رحیمی امام جمعه بخش ایرندگان، عبدالمجید تمندانی شهردار خاش و شماری از مسئولان خاش و نوک آباد به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار