کد خبر: ۳۶۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰ 19 January 2017

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از صادرات 570 تن میگوی استان به روسیه و امارات خبر داد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، هدایت الله میرمرادزهی افزود: با توجه به موفقیت کسب شده در گواتر و صادرات میگوی پرورشی به خارج از کشور در سال گذشته، برنامه ریزی برای تولید سال ۹۶ در گواتر نیز کلید خورده است.

میرمرادزهی گفت: با توجه به استقبال کشورهای روسیه و امارات از میگوی سیستان و بلوچستان، سطح پرورش این محصول 650 تا 670 هکتار نبست به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به برداشت متوسط دو ونیم تنی میگو از استخرهای خاکی افزود: پیش بینی شده است در سال آینده از 700 هکتار، هزار تا هزار و پانصد تن میگو برداشت شود.

هدایت الله میرمرادزهی یکی از مهمترین برنامه ریزی ها برای تولید میگو را اجرای پروژه مولدسازی میگو در راستای تامین نیاز استان به مولدین (نر و ماده) میگو به منظور استحصال پست لارو باکیفیت و در موعد مقرر دانست.

وی با اشاره به شناسایی 42هزارهکتار اراضی چابهاروکنارک برای کشت وپرورش میگو گفت: درسال گذشته فقط 221هکتاراراضی شناسایی شده منطقه گواتر زیرکشت میگو رفته است.

وی افزود: نوع میگو پرورشی وانامی شیشه ای بسیارمورد توجه بازار قرارگرفته و تاکنون 570تن آن به کشورهای امارات وروسیه صادرشده است.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده درچابهاروکنارک سالانه سه مرحله برداشت میگو انجام می شود تصریح کرد در هر مرحله از کشت این آبزی600میلیون درآمد به ازای هر20هکتاربه سرمایه گذارمی رسد.

وی با اشاره به توافقات انجام شده سازمان منطقه آزاد چابهار برای احداث استخرهای بتنی پرورش میگو تاکید کرد: در استخرهای خاکی گواتر به ازای هرهکتار2.5تن برداشت می شود واین درحالی است دراستخرهای بتنی با ایجاد عمق و هواده درهرهکتارهفت تن برداشت میگو صورت می گیرد.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان پرورش میگو را عاری از هرنوع بیماری دانست وخاطرنشان کرد: با نظارت دامپزشکی و700مرتبه آزمایش های مختلف تاکنون هیچ نوع بیماری درمیگوهای پرورش یافته پیدانشده است.

این مقام مسول درپایان اظهارداشت:درسال گذشته میگو مولد را ازاستان های ساحلی وارد می کردیم اماامسال 6هزارجفت میگو مولد را درمرکز تکثیر خود آماده کردیم تا آن ها را واردمرحله جدید کشت درفروردین سال آینده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار