کد خبر: ۳۶۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰ 19 January 2017

در 9 ماهه سالجاری بیش از 8 هزارگواهینامه مهارت توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان صادر شد .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان؛ کوروش آذرکیش رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در تشریح این خبر گفت: در 9 ماهه سال جاری 20 هزار و 681 نفر در آزمون های سنجش مهارت استان حاضر بوده اند که از این تعداد 8 هزار و 465 نفر موفق به کسب نمره قبولی و نهایتا دریافت گواهینامه مهارت شده اند.

آذرکیش افزود: از مجموع افراد قبول شده در آزمونهای مهارتی 72.7درصد مربوط به آزمونهای هماهنگ - 19.3درصد المپیاد -53درصد آزمونهای تفاهمنامه – 63.7درصد آزمونهای صنعت ساختمان و 69.4درصد مربوط به آزمونهای آنلاین است .

وی ادامه داد: در مجموع از تعداد 26هزار و 153 نفر ثبت نام کننده 69.9 درصد معادل 14 هزار و 387 نفر قبولی در آزمونهای مذکور داشته ایم و20.9درصد را نیز غائبین به خود اختصاص داده اند .

آذرکیش با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص طراحی و ممیزی سوالات تصریح کرد: تشکیل 15 جلسه ممیزی سوالات موجود در بانک سوال آزمون استان با حضور 40 تن از مربیان مجرب بخش دولتی و خصوصی و بارگذاری سوالات طراحی شده در بانک سوال کشوری و آنلاین در بیش از 60حرفه از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه است .

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تشکیل 3گروه ممیزی در حوزه های فناوری خودرو –طراحی دوخت و کشاورزی و همچنین طراحی 7600سوال و 52 پروژه عملی و ممیزی 1500 سوال را از سایر اقدامات صورت گرفته درحوزه طراحی و ممیزی سوالات آزمون عنوان کرد.

آذرکیش با اشاره به برخی ضرورتهای اجرایی در روند آزمون خاطرنشان کرد: کاهش حوزه های فرعی در آزمونهای هماهنگ ، اعمال نظارت بیشتردر برگزاری آزمونهای کتبی و عملی ، بازنگری و بهبود روند مستند سازی در پرونده های آزمون و مرتب سازی بایگانی های استان و شهرستانها،ضرورت توسعه آزمونهای آنلاین و مواردی از این دست در رشد و ارتقای کیفیت روند برگزاری آزمونها بسیار موثر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار