کد خبر: ۳۶۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 20 January 2017
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تمام واحدهای صنعتی این شهرستان به صورت مستمر نظارت و در زمان های مختلف به صورت فصلی، محسوس و نامحسوس پایش زیست محیطی می شوند.

اشرفعلی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار ناحیه صنعتی، یک شهرک صنعتی، 2 ناحیه کارگاهی و پیکره های هفتم و هشتم صنعتی مستقر در منطقه آزاد تجاری - صنعتی، 2 واحد کشتارگاه صنعتی، نیروگاه سیکل ترکیبی، سه واحد کارخانه آسفالت و چندین واحد فعال شن و ماسه و کوره های آجرپزی در شهرستان چابهار وجود دارد که از مهمترین مراکز صنعتی فعال در جنوب سیستان و بلوچستان هستند. 
وی افزود: برای نخستین بار به استناد بند الف ماده 61 قانون برنامه چهارم توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تمام واحدهای تولیدی، خدماتی و زیربنایی موظف به نمونه برداری و اندازه گیری آلودگی ها و تخریب های خود بر اساس دستورالعمل های سازمان حفاظت محیط زیست هستند.
وی عمده صنایع آلاینده فعال در شهرستان چابهار را در حوزه صنایع شیلاتی عنوان کرد و گفت: با توجه به استقرار آنها در نواحی صنعتی، کار پایش این واحدها به صورت مداوم انجام می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار پراکندگی واحدهای تولیدی و خدماتی، استقرار نامناسب آنها در کنار گسترش و توسعه ناهمگون مناطق شهری و روستایی را سبب بروز مشکلات عدیده عنوان کرد و اظهار داشت: در برخی مواقع شاهد نارضایتی شهروندان هستیم.
حسینی یکی از اقدامات اساسی در جلوگیری از آلودگی محیط زیست و حفظ سلامت شهروندان را انجام به موقع معاینه فنی خودرو برشمرد و خاطرنشان کرد: با انجام به موقع معاینه فنی خودرو توسط شهروندان می توان جلوی بخشی از آلودگی هوا را گرفت. 
وی بیان کرد: اجرای طرح معاینه فنی خودرو با تخفیف ویژه در مرکز معاینه فنی صدف چابهار به مناسبت روز ملی هوای پاک انجام شد.
وی گفت: امسال روز هوای پاک با شعار «با هم به سوی هوای پاک» نامگذاری شد و اداره حفاظت محیط زیست چابهار مراسم ویژه این روز را همراه با استقبال خوب مردم در مدرسه شهدای شیلات برگزار کرد.
وی با تشریح برنامه های اجرا شده در روز هوای پاک گفت: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با عوامل کاهش دهنده آلودگی هوا در دبستان شیلات چابهار و جشنواره نقاشی روی پارچه با موضوع هوای پاک و محیط زیست میان دانش آموزان این دبستان، نصب پلاکارد و بنر در ورودی ها و میادین سطح شهر با موضوع رعایت مسائل زیست محیطی از جمله این برنامه ها بوده است.
وی تقدیر از فعالان زیست محیطی چابهار، برگزاری کارگاه های آموزشی «یک ساعت با محیط بان» برای دانش آموزان روستاهای منطقه حفاظت شده گاندو باهوکلات و بازدید از واحدهای شن و ماسه شهرستان و کوره های آجرپزی را از دیگر برنامه های اجرا شده در این روز عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار